Kalifornijska Komisja Użyteczności Publicznej pomimo obaw o bezpieczeństwo zatwierdziła nowe rozporządzenie dotyczące autonomicznych taksówek. Pozwala ono konkurencyjnym firmom Cruise i Waymo obsługiwać roboty prowadzące auta w San Francisco o każdej porze.
Pomimo głośnych obaw związanych z bezpieczeństwem, konkurencyjne usługi robotaxi Cruise i Waymo będą mogły działać przez całą dobę w San Francisco. Zatwierdzenie sprawia, że San Francisco jest pierwszym dużym miastem w USA z dwiema flotami pojazdów bez kierowcy konkurującymi o pasażerów z obsługiwanymi przez człowieka taksówkami.
Przeciwnicy tego kroku powoływali się na powtarzające się problemy z bezzałogowymi samochodami, takimi jak nieoczekiwane zatrzymania i nieprzewidywalne zachowanie, które blokowałoby ruch, w tym pojazdów ratunkowych. Inne skargi obejmowały frustrację z powodu tego, że San Fran stało się „technologicznym placem zabaw” do przypadkowych eksperymentów.
Zwolennicy Robotaxi nie zgodzili się z tymi twierdzeniami, opisując pojazdy bez kierowcy jako krok naprzód, który utrzymuje miasto zaprzyjaźnione z najnowszą technologią. Zauważyli również, że pojazdy bez kierowcy zapewniają dodatkowe sposoby poruszania się po mieście osobom niepełnosprawnym i pijanym kierowcom.
Po wydaniu miliardów dolarów w ciągu kilku lat na rozwój tej technologii, zarówno Cruise – spółka zależna General Motors – jak i Waymo – spinoff tajnego projektu w Google – uznały czwartkowe zatwierdzenie w San Fran za wielkie zwycięstwo, prawdopodobnie prowadzące do uruchomienia podobnych usług w innych dużych, zatłoczonych miastach.