Firmy chętnie korzystają z social mediów. W Unii robi to już co druga...

Coraz więcej przedsiębiorstw w Unii Europejskiej wykorzystuje w swej działalności media społecznościowe. W ubiegłym roku co druga europejska firma (50 proc.) używała co najmniej jednego serwisu społecznościowego, co oznacza wzrost o 16 punktów procentowych (pp) w stosunku do roku 2014 r., kiedy to w mediach społecznościowych było aktywnych 34 proc. przedsiębiorców.

Spośród krajów UE, wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie najbardziej popularne jest na Malcie. W tym niewielkim wyspiarskim państwie korzystanie z social mediów zadeklarowało aż 84 proc. przedsiębiorców. Malta wyraźnie dystansuje inne kraje członkowskie: Danię (75 proc.), Holandię (74 proc.), Cypr (73 proc.), Szwecję (72 proc.), Belgię, Irlandię i Finlandię (wszystkie po 71 proc.). Na przeciwległym biegunie znajdują się kraje, które do UE weszły w XXI wieku. Media społecznościowych są mniej popularne wśród przedsiębiorców w Rumunii (33 proc.), Bułgarii (34 proc.), Polsce (37 proc.), na Węgrzech (38 proc.), Łotwie (41 proc.) i na Słowacji (42 proc.).

W porównaniu z 2014 r. odsetek przedsiębiorstw korzystających z mediów społecznościowych powiększył się we wszystkich państwach członkowskich UE uczestniczących w badaniu. W ciągu pięciu lat najwyższy wzrost odnotowano w Danii i Luksemburgu (po 26 pp). Duże wzrosty wystąpiły też w Finlandii (25 pp), Szwecji (24 pp) i na Łotwie (22 pp), natomiast najniższe odnotowano w Bułgarii (6 pp), Irlandii, Portugalii, Rumunii i Słowenii (wszystkie po 11 pp).  W Polsce odsetek przedsiębiorstw korzystających z social mediów był porównywalny ze średnią unijną i wyniósł 15 pp.

Źródło

Skomentuj artykuł: