Sprzedaż Apple spada, ale popyt na iPhone'a utrzymuje się

Amerykański gigant technologiczny oznajmił, że przychody w pierwszych trzech miesiącach roku spadły o 3% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. (do 94,8 mld USD). Sprzedaż Apple spada, ponieważ gospodarka zwalnia, a kupujący, przyciśnięci rosnącymi cenami, odkładają zakupy komputerów i iPadów.

Spadek sprzedaży jednak nie był tak dramatyczny, jak się obawiano, ponieważ popyt na iPhone'y utrzymał się, a firma zdobyła nowych klientów za granicą.

W rozmowach z analitykami rynku szef Apple Tim Cook zwrócił uwagę na wzrost sprzedaży w Indiach, gdzie firma intensywnie inwestuje i które odwiedził w zeszłym miesiącu, aby otworzyć pierwsze dwa oficjalne sklepy firmy w tym kraju.

Apple jest jedną z największych firm technologicznych na świecie, a jej sprzedaż jest uważnie obserwowana jako wskaźnik siły sprzedaży detalicznej.

Firma stwierdziła, że stoi w obliczu „trudnych warunków makroekonomicznych”, powtarzając opinie innych firm, które ostrzegły, że klienci, dotknięci są obecnie rosnącymi kosztami utrzymania i niepewnością gospodarczą. Apple ostrzegł inwestorów, że sprzedaż w okresie styczeń-marzec może spaść nawet o 5% rok do roku.

Jednak wyniki zostały podniesione przez wzrost sprzedaży iPhone'a o 1,5% rok do roku, który osiągnął 51,3 miliarda dolarów. Firma twierdzi, że wynik ten został osiągnięty dzięki silnemu popytowi w Azji Południowej i Ameryce Łacińskiej.

W Indiach, gdzie ogólna sprzedaż firmy wzrosła o wartości dwucyfrowe, Cook zadeklarował, że widzi duże możliwości wzrostu wraz z rozwojem klasy średniej w kraju, podkreślając, że kraj znajduje się w „punkcie zwrotnym”.

Dział usług Apple, który obejmuje Apple Music, Apple News i Apple Pay, odnotował wzrost sprzedaży o 5% rok do roku do ponad 20 mld USD.

W Europie, gdzie wiele innych firm skarżyło się na pogorszenie sytuacji biznesowej, sprzedaż wzrosła o ponad 2%.

Ogłoszenie wyników finansowych przez Apple następuje po serii raportów innych gigantów technologicznych, w tym właściciela Facebooka Meta i Alphabet, spółki macierzystej Google, które również były lepsze, niż oczekiwano.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: