Meta zaprezentowała nową gamę inteligentnych okularów opartych na technologii sztucznej inteligencji (AI), twierdząc, że już niedługo będą one niezbędnym akcesorium dla użytkowników na całym świecie.
Na dorocznej konferencji dla programistów „Meta Connect” szef giganta mediów społecznościowych, Mark Zuckerberg, ogłosił szereg urządzeń we współpracy z markami okularów przeciwsłonecznych Ray-Ban i Oakley.
Firma wprowadziła również tak zwaną opaskę neuronową, która łączy się z okularami Meta Ray-Ban Display, aby umożliwić użytkownikom wykonywanie zadań, takich jak wysyłanie wiadomości za pomocą małych gestów dłoni.
Wydarzenie ma miejsce w momencie, gdy właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa stoi w obliczu ciągłej kontroli wpływu swoich produktów, szczególnie na dzieci.
Zuckerberg przed kilkusetosobową publicznością zgromadzoną na kampusie firmy w Dolinie Krzemowej nazwał tę technologię „ogromnym przełomem naukowym”.
Wyświetlacz Meta Ray-Ban jest wyposażony w kolorowy ekran o wysokiej rozdzielczości umieszczony w jednej z soczewek, na której użytkownicy mogą prowadzić rozmowy wideo i wyświetlać wiadomości. Okulary posiadają również 12-megapikselowy aparat.
Zuckerberg ma nadzieję, że linia inteligentnych akcesoriów Meta będzie kluczową platformą do integracji narzędzia sztucznej inteligencji, Meta AI, z życiem ludzi.
Analitycy twierdzą, że inteligentne okulary prawdopodobnie odniosą większy sukces niż wielomiliardowy projekt Metaverse firmy - wirtualne światy łączące użytkowników w różnych środowiskach cyfrowych.
”W przeciwieństwie do gogli VR, okulary są codzienną, nieuciążliwą formą” - powiedział wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Forrester, Mike Proulx. Dodał jednak, że „na Meta spoczywa ciężar przekonania zdecydowanej większości osób, które nie posiadają okularów AI, że korzyści przewyższają koszty”.
Firma oznajmiła, że nie omawia informacji sprzedażowych, ale przyjmuje się, że od momentu wejścia na rynek w 2023 roku sprzedała około dwóch milionów par inteligentnych okularów.
Wyświetlacz będzie dostępny w tym miesiącu i będzie sprzedawany za 799 USD, czyli o setki dolarów więcej niż obecne inteligentne okulary Meta.
Zuckerberg zaprezentował również okulary Oakley Meta Vanguard za 499 USD, które są skierowane do entuzjastów sportu, a także drugą generację okularów Ray-Ban Meta w cenie 379 USD.
Meta jest obecnie w trakcie ogromnego „szału wydatków”, ponieważ wzmacnia swoje operacje związane ze sztuczną inteligencją. Zuckerberg powiedział w lipcu, że firma wyda setki miliardów dolarów na budowę rozległych centrów danych AI w USA. Oczekuje się, że jedno z nich obejmie obszar prawie wielkości Manhattanu.
Meta zapowiedziała, że opracuje to, co nazwała "superinteligencją", technologią AI, która może prześcignąć ludzi.
Wcześniej w środę aktywiści i członkowie rodzin ofiar samobójstw protestowali pod siedzibą Meta w Nowym Jorku, domagając się większej ochrony dla dzieci na platformach społecznościowych, w tym tych należących do firmy. W zeszłym tygodniu dwóch byłych badaczy bezpieczeństwa Meta zeznawało przed Senatem USA, że Meta ukrywała potencjalne szkody dla dzieci wynikające z jej produktów wirtualnej rzeczywistości. Jason Sattizahn i Cayce Savage powiedzieli, że firma powiedziała wewnętrznym badaczom, aby unikali prac, które mogłyby dostarczyć dowodów na krzywdę dzieci ze strony produktów VR.
Meta zaprzeczyła zarzutom i nazwała je „nonsensem”.