Firma technologiczna z Minneapolis wprowadza na rynek kiosk bezpieczeństwa zdrowotnego, który ma spowolnić rozprzestrzenianie się Covid-19. Urządzenie ma pomagać w bezpiecznym ponownym otwarciu sektora publicznego i prywatnego. Według przedstawicieli firmy, zapewnia on zgodność z wymogami pomiaru temperatury ciała i dezynfekcji rąk przy kontrolowanym wejściu i opcjonalną kontrolę noszenia masek.
Spółka Municipal Parking Services, Inc. (MPS) ogłosiła dzisiaj wprowadzenie pierwszego i jedynego jak dotąd zautomatyzowanego systemu wspierającego spowolnienie rozprzestrzeniania się epidemii Covid-19 z udziałem osób przechodzących chorobę bezobjawowo w obiektach prywatnych i publicznych, poprzez wykrycie podwyższonej temperatury ciała, kontrolowane odkażanie rak i kontrolę dostępu.
Inspiracją do stworzenia tego systemu, znanego pod nazwą Sentry Health Kiosk™, była seria bezdotykowych systemów inteligentnego parkowania, które obecnie można znaleźć w obiektach miejskich i uniwersyteckich na całym świecie.
Sentry Health Kiosk™ jest bezdotykowym urządzeniem, które automatycznie mierzy temperaturę ciała, nakazuje odkażenie rąk i zarządza kontrolą dostępu, tworząc jednocześnie kompleksową ścieżkę kontroli.
System oparty jest na technologiach opatentowanych przez MPS w celu zapewnienia najwyższej klasy bezpieczeństwa i spokoju klientów, pracowników i pracodawców. Z opcjonalną funkcją rozpoznawania twarzy, system może również zapewnić kontrolę spełnienia wymogu noszenia masek, jeśli obowiązuje on w danym miejscu.
„Według wyników badań, większość osób z Covid-19 przechodzi chorobę bezobjawowo, wiec urządzenie, które tylko mierzy temperaturę jest niewystarczające. Według ekspertów, najlepszym sposobem na zapewnienie ochrony i ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa jest mycie rąk. Sentry Health Kiosk jest jedynym systemem, który obejmuje obydwie kwestie - pomiar temperatury i kontrolowane odkażanie rąk. Jeśli dana osoba nie zakończy procesu, po prostu nie może wejść".
- Technologia również zapewnia możliwość kontroli zdrowia i pozyskania innych informacji, w tym połączenia wideo na miejscu lub na odległość za pośrednictwem interaktywnego inteligentnego ekranu znajdującego się wewnątrz kiosku - dodał Caldwell.