Wiele sieci handlowych w USA twierdzi, że ich produkty markowe są o 20%-40% tańsze niż porównywalne marki imienne. Kupujący sięgają po więcej marek wewnętrznych, aby zaoszczędzić pieniądze, ponieważ inflacja w USA wzrosła w czerwcu do nowego najwyższego poziomu od czterech dekad.
„Inflacja otworzyła szerzej drzwi dla marek własnych, zwiększyła także świadomość i zaangażowanie konsumentów do wybierania towarów tańszych o porównywalnej jakości”
Dyrektor operacyjny Gristedes & D'Agostino Supermarkets Joe Parisi powiedział FOX Business, że wiele większych sieci odnotowało wzrost w swoich markach własnych w ostatnich miesiącach, ponieważ kupujący szukają sposobów na ograniczenie wydatków.
„Ponieważ inflacja spożywcza trwa, klienci szukają raczej marek własnych, licząc na oszczędności”
CVS Health poinformował FOX Business, że posiada 12 marek własnych - inaczej zwanych produktami CVS Store Brand - które są o 20%-40% tańsze niż konkurencyjne marki w swoim sklepie. Według rzecznika CVS, produkty te marki CVS Store zajmują pierwsze miejsce w większości kategorii i stanowią prawie jedną czwartą całej sprzedaży CVS.
Konkurencyjna sieć drogerii Walgreens Boots Alliance również odnotowała wzrost w swoich markowych produktach Walgreens.
Walmart dostrzega podobny trend. „Konsumenci odczuwają presję inflacyjną, o czym świadczy wzrost penetracji marek prywatnych artykułów spożywczych” - powiedział inwestorom dyrektor finansowy Walmart Brett Briggs.
Prezes i dyrektor generalny Walmart USA John Furner oznajmił inwestorom, że trend ten ma miejsce szczególnie w kategoriach: towarów delikatesowych, mięsa obiadowego, bekonu i nabiału.
Jeśli marki własne nadal będą dostarczać konsumentom jakość i wartość w porównaniu z innymi markowymi produktami, to mają duże szanse na utrzymanie klienta w dłuższej perspektywie.