Które marki wybierają konsumenci wystraszeni inflacją?

Wiele sieci handlowych w USA twierdzi, że ich produkty markowe są o 20%-40% tańsze niż porównywalne marki imienne. Kupujący sięgają po więcej marek wewnętrznych, aby zaoszczędzić pieniądze, ponieważ inflacja w USA wzrosła w czerwcu do nowego najwyższego poziomu od czterech dekad.

„Inflacja otworzyła szerzej drzwi dla marek własnych, zwiększyła także świadomość i zaangażowanie konsumentów do wybierania towarów tańszych o porównywalnej jakości”

- twierdzi Mark Kohlenberg dyrektor generalny i założyciel luksusowych męskich marek obuwia i akcesoriów Moral Code i Milwaukee Boot Company.

Dyrektor operacyjny Gristedes & D'Agostino Supermarkets Joe Parisi powiedział FOX Business, że wiele większych sieci odnotowało wzrost w swoich markach własnych w ostatnich miesiącach, ponieważ kupujący szukają sposobów na ograniczenie wydatków.

„Ponieważ inflacja spożywcza trwa, klienci szukają raczej marek własnych, licząc na oszczędności”

- podkreślił szef największej sieci spożywczej w Nowym Jorku.

CVS Health poinformował FOX Business, że posiada 12 marek własnych - inaczej zwanych produktami CVS Store Brand - które są o 20%-40% tańsze niż konkurencyjne marki w swoim sklepie. Według rzecznika CVS, produkty te marki CVS Store zajmują pierwsze miejsce w większości kategorii i stanowią prawie jedną czwartą całej sprzedaży CVS.

Konkurencyjna sieć drogerii Walgreens Boots Alliance również odnotowała wzrost w swoich markowych produktach Walgreens.

Walmart dostrzega podobny trend. „Konsumenci odczuwają presję inflacyjną, o czym świadczy wzrost penetracji marek prywatnych artykułów spożywczych” - powiedział inwestorom dyrektor finansowy Walmart Brett Briggs.

Prezes i dyrektor generalny Walmart USA John Furner oznajmił inwestorom, że trend ten ma miejsce szczególnie w kategoriach: towarów delikatesowych, mięsa obiadowego, bekonu i nabiału.

Jeśli marki własne nadal będą dostarczać konsumentom jakość i wartość w porównaniu z innymi markowymi produktami, to mają duże szanse na utrzymanie klienta w dłuższej perspektywie.

Skomentuj artykuł: