Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi buduje centrum zasilania dla autobusów elektrycznych. W zajezdni przy ul. Limanowskiego powstaje stacja transformatorowa, która będzie dostarczać prąd dla tych pojazdów.
To kolejny etap przygotowań związanych z przyjazdem autobusów elektrycznych do Łodzi.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) pod koniec ubiegłego roku zakupiło 17 elektrycznych autobusów marki Volvo oraz dostosowane do nich ładowarki od firmy Ekoenergetyka-Polska. Pojazdy mają zostać dostarczone do Łodzi w pierwszym kwartale przyszłego roku.
"W oczekiwaniu na pierwsze elektryczne autobusy trwa przygotowywanie infrastruktury, która będzie służyła do ich obsługi. Powstaje już m.in. specjalna wiata, pod którą pojazdy będą parkowały i gdzie będzie można naładować baterie przed wyjazdem w trasę" - przypominają służby prasowe Urzędu Miasta w Łodzi.
Zwracają uwagę, że kolejnym zadaniem tego projektu jest budowa stacji transformatorowej, która zapewni odpowiednie zasilanie dla ładowarek. Jej budowa właśnie się rozpoczęła w zajezdni przy ul. Limanowskiego.
W poniedziałek zacznie się układanie linii kablowych, które będą zasilały całą tę stację. Z ul. Hipotecznej będziemy podłączać zasilanie podstawowe natomiast z al. Włókniarzy zasilanie rezerwowe. Będzie wymagało to przejścia kablem pod aleją Włókniarzy tzw. przeciskiem sterowanym
Dodaje, że instalacja teletechniczna będzie składać się między innymi z instalacji światłowodowej i wi-fi w celu odpowiedniej komunikacji ładowarek z systemem zarządzającym ich pracą oraz komunikacji autobusów z siecią internetową.
Prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski informuje, że na przełomie maja i czerwca ma zakończyć się montaż stacji transformatorowej, a w sierpniu będzie już gotowa wiata, pod którą mają stacjonować autobusy elektryczne.
Warto zaznaczyć, że zgodnie z umową wykonawca ma czas na realizację zadania do połowy listopada
Autobusy Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Łodzi, będą całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Zamówione pojazdy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB. Pojazdy będą kursowały na liniach 86, 83 i 80, które przebiegają przez centrum miasta.