W ten poniedziałek sieć ogłosiła, że przychody i zyski z trzeciego kwartału br były znacznie wyższe niż w poprzednich kwartałach, ponieważ klienci w Stanach Zjednoczonych zamawiali więcej hamburgerów i frytek w sklepach stacjonarnych i aplikacjach z dostawą, aby uniknąć kolacji w mieście podczas pandemii.
Ogólnie, globalna sprzedaż sieci spadła o 2,2 proc. w III kw br., co stanowi poprawę w stosunku do spadku z poprzedniego kwartału, jak ogłosił McDonald's.
Pomimo pewnego ożywienia sprzedaży i lepszych od prognoz marż, firma nadal znajduje się pod presją na kluczowych rynkach poza Stanami Zjednoczonymi, w tym we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, z powodu nowych ograniczeń gastronomicznych wywołanych koronawirusem.
Całkowite przychody firmy McDonald spadły w III kw br. o około 2 proc. do 5,42 miliarda dol. ale znacznie się poprawiając po ponad 30 proc. spadku odnotowanym w II kwartale.
Zysk netto firmy wzrósł o 10 proc. do 1,76 miliarda dolarów, do czego przyczyniły się jednak zyski ze sprzedaży części udziałów McDonald's w japońskiej spółce zależnej. Wyłączając te zyski, firma zarobiła 2,22 USD na akcję, przekraczając szacunki 1,90 USD.
Nowe produkty i marketing sposobem na wirusa
McDonald's planuje w przyszłym roku nadać priorytet marketingowi, w tym nowym globalnym opakowaniom z „nowoczesnym, odświeżającym wyglądem i zabawnymi akcentami ujednolicenia marki”, jak napisano w oświadczeniu.
McDonald's skupi się na podstawowych produktach, takich jak burgery, kawa i kurczak, w tym na nowej chrupiącej kanapce z kurczakiem - czymś, czego niektórzy franczyzobiorcy od dawna szukali, aby konkurować z sukcesem na światowym rynku fast foodów. Wkrótce McDonald’s dołoży inny czynnik wzrostu, który od dawna mają inne sieci a mianowicie programy lojalnościowe.
Lojalni wobec eko burgerów?
Cyfrowy program „MyMcDonald’s” umożliwi klientom, którzy zarejestrują się, otrzymywanie dostosowanych ofert - podała firma. Program lojalnościowy korzystający z programu MyMcDonald's zostanie uruchomiony jako pilotaż w najbliższych tygodniach w Phoenix, a w przyszłym roku w całych Stanach Zjednoczonych.
Sieć uruchomi również linię roślinnych pozycji menu „McPlant”, które sama skomponuje, chociaż już wcześniej testowała wegańskiego „P.L.T.” burger Beyond Meat Inc BYND.O w Kanadzie.
Wreszcie, zbuduje niektóre lokalizacje bez jadalni, aby skupić się na sprzedaży typu mc drive i dostawach do domu.