W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. Grupa PKO Leasing zarejestrowała najwięcej samochodów zeroemisyjnych ze wszystkich firm leasingowych i CFM na rynku.
70 proc. wypłaconego przez NFOŚiGW dofinansowania w ramach programu „Mój elektryk” trafiło do klientów Grupy. Co czwarty wniosek, który wpłynął do BOŚ Banku od beneficjentów, ubiegających się o dopłaty do leasingu i wynajmu długoterminowego e-aut, został przekazany za pośrednictwem Grupy PKO Leasing.
Ponadto PKO Leasing oraz Masterlease zostali wyróżnieni przez BOŚ Bank nagrodami „Lidera finansowania elektromobilności” za wkład włożony w realizację celów programu „Mój elektryk”.
Grupa PKO Leasing jest obecna w programie „Mój elektryk” od grudnia 2021 r., zaś od stycznia br. rozpoczęła przyjmowanie wniosków od klientów biznesowych oraz indywidualnych. W ciągu ośmiu miesięcy tego roku Grupa PKO Leasing stała się liderem, posiadając 23 proc. udziału w rynku w zakresie finansowania samochodów elektrycznych w Polsce. Aż 70 proc. z wypłaconych przez NFOŚiGW dotacji trafiło do klientów Grupy.
W ciągu roku od uruchomienia ścieżki leasingowo-najmowej w rządowym programie dotacji do aut zeroemisyjnych do BOŚ wpłynęło ponad 4100 wniosków, z czego co czwarty został przekazany przez Grupę PKO Leasing. Do tej pory ponad 3100 wniosków zostało rozpatrzonych przez NFOŚiGW pozytywnie, zaś kwota przyznanego dofinansowania sięgnęła 98 mln zł.
BOŚ Bank podsumował pierwszy rok funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk”, wyróżniając firmy, które wniosły największy wkład w realizację celów programu. Specjalne wyróżnienie otrzymał zarówno PKO Leasing, jak również Masterlease.
- Jako największa firma leasingowa w Polsce chcemy być częścią zielonej transformacji branży motoryzacyjnej i dostarczać rozwiązania, wspierające klientów w wyborze ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań. Nasze wysiłki przynoszą rezultaty - mówi Paweł Pach, prezes PKO Leasing.
Elektromobilność to najbardziej akcentowany i dynamicznie rozwijający się trend ostatnich miesięcy na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywych (PSPA) na koniec sierpnia 2022 r. park samochodów w pełni elektrycznych (BEV, ang. Battery Electric Vehicles) wzrósł o 67 proc., porównując rok do roku.
PSPA prognozuje ponadto, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło ok. 250 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, czyli prawie 10 razy więcej niż obecnie. Ważną rolę w realizacji tych prognoz odgrywa program „Mój elektryk”, który dynamizuje rozwój rynku pojazdów zeroemisyjnych.
PKO Leasing oferuje dwie ścieżki uzyskania dotacji do auta elektrycznego w ramach programu „Mój elektryk”. Pierwszą, opartą o konwencjonalny model współpracy z BOŚ oraz drugą, alternatywą ścieżkę procesową, gdzie auto wydawane jest „od ręki”, jeszcze bez umowy dotacji.
Wzrost popytu na auta elektryczne to niewątpliwie czynnik, który przyczynia się do ożywienia w branży motoryzacyjnej, osłabionej najpierw pandemią COVID-19, a potem wojną w Ukrainie. W sytuacji, gdy udział samochodów z napędem konwencjonalnym maleje na rynku o ponad 6 proc. r./r., sprzedaż aut zeroemisyjnych notuje wzrost o 100 proc. Motorem zmian jest program „Mój elektryk”, który napędza popyt.