Największy polski bank pomaga nabywać samochody

W ciągu dwóch lat działalności platformy Automarket.pl klienci kupili ponad 5700 samochodów. Stronę odwiedziło 6,5 mln użytkowników. Pierwsze półrocze br. przyniosło platformie 40-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku.

Rośnie także liczba dostępnych pojazdów - z 1350 aut na początku br., do nawet 1850 obecnie. Średnio w każdym miesiącu na platformie pojawia się 700 nowych ofert.

Automarket.pl – platforma, na której poszukujący pojazdu mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem, w lipcu obchodzi drugie urodziny. To jedna ze strategicznych inicjatyw Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease.

Sprzedaż na Automarket.pl systematycznie rośnie. W 2021 roku platforma miesięcznie sprzedawała blisko 250 sztuk.  W 2022 roku sprzedaż kształtuje się już na poziomie ponad 300 sztuk miesięcznie.

- Pomimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym związanej z ograniczoną dostępnością  samochodów, sprzedaż na naszej platformie dynamicznie rośnie. (…)Platforma cieszy się coraz większym zaufaniem, czego najlepszym dowodem jest fakt, że przez minione 2 lata, za jej pośrednictwem sprzedaliśmy ponad 5700 pojazdów - mówi Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

Wyniki dwóch lat działalności Automarket.pl pokazują, że nie tylko klienci biznesowi chętnie korzystają z wygodnych form finansowania pojazdów. W pierwszym półroczu 2022 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ponad dwukrotnie  wzrósł udział kontraktów podpisanych przez klientów indywidualnych na wynajem długoterminowy lub leasing za pośrednictwem platformy (z 27 proc. do 59 proc.).

Wynajem długoterminowy stał się wygodną i prostą alternatywą dla leasingu. 45 proc. klientów platformy Automarket.pl decyduje się na wybór tej formy finansowania. Dużym atutem wynajmu jest krótki okres, na jaki można podpisać umowę. Prawie co czwarta umowa, pośród wszystkich umów finansowania, została zawarta w pełni on-line.

Analizując wszystkie umowy wynajmu on-line, klienci Automarket.pl najczęściej wybierali marki: Hyundai (18 proc.), Opel (16 proc.), Skoda oraz Toyota (po 9 proc.). Ponadto 91 proc. klientów zdecydowało się na auto z pakietem comfort, który zapewnia pełne wsparcie serwisowe oraz ochronę ubezpieczeniową w czasie trwania umowy, a 65 proc. zamówiło dostawę pojazdu we wskazane miejsce.

Na platformie, którą przez dwa lata odwiedziło ponad 6,5 mln użytkowników, zarówno nowe, jak i używane samochody są dostępne od ręki. Auta trafiają do klientów często po 7-14 dniach od momentu podpisania umowy.

- Dzięki zakończonym integracjom systemowym,  współpracujący z nami dealerzy mogą dodawać pojazdy na naszą platformę automatycznie. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko stale poszerzamy naszą ofertę oraz zwiększamy jej jakość, ale przede wszystkim stanowimy pomost łączący klientów poszukujących auta z naszymi partnerami dodaje Tomasz Otto, dyr. departamentu strategii i marketingu odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl.

Celem platformy Automarket.pl na 2022 r. jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 4 tys. aut w roku oraz dbałość o dynamiczny rozwój oferty i współpracy z dealerami.

Źródło

Skomentuj artykuł: