Nowe technologie i ludzka intuicja. Pandemia wymusiła zmiany w sektorze finansowym

FinTechy to młode i innowacyjne firmy, które stanowią alternatywę dla tradycyjnych banków, dzięki umiejętnemu łączeniu nowych pomysłów biznesowych z nowymi technologiami. W czasach pandemii, wszystkie podmioty funkcjonujące w sektorze finansowym muszą mierzyć się z szeregiem wyzwań, podejmując zarówno intuicyjne działania, jak i odważne decyzje.

Pandemia stanowi zagrożenie nie tylko dla zdrowia pracowników, ale również zwiększa ryzyko finansowe oraz destabilizuje rynki kapitałowe. Jej skutki wywierają wpływ na istotne pozycje wynikowe i bilansowe podmiotów operujących w branży finansowej. Dynamiczne zmiany w życiu społeczno-gospodarczym to także nowe wyzwania, przed którymi stoi cały sektor. Odejście od kanałów tradycyjnych stało się normą na wielu płaszczyznach wraz z przyspieszeniem cyfrowej rewolucji.

Obawy dotyczące higieny wpłynęły natomiast na drastyczny spadek korzystania z fizycznej gotówki, a priorytetem stało się zachowanie odporności operacyjnej oraz implementacja najwyższych standardów bezpieczeństwa w zakresie realizacji usług płatniczych. Innowacyjne łączenie rozwiązań technologicznych z finansowymi umożliwia sprawne funkcjonowanie na wciąż bardzo zagęszczonym rynku.
 

Ofertę pożyczkową wspieramy zaawansowanym procesem analitycznym i szytym na miarę, stale rozwijanym systemem IT. Umiejętność modelowania ryzyka przy wykorzystaniu technologii big data i algorytmów machine learning pozwala utrzymać niską szkodowość produktów oraz wysokiej jakości portfel. Pandemia wpłynęła na spadek popularności narzędzi pożyczkowych, dlatego tak ważna jest obecnie świadoma identyfikacja potrzeb konsumentów, którzy nie tylko chętniej realizują transakcje bezgotówkowe, ale również przychylniej patrzą na zupełnie nowe rozwiązania, jak odroczone płatności 

mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Wdrażanie nowych narzędzi wymaga pełnego zaufania do własnych zasobów IT. Unikanie korzystania z rozwiązań pudełkowych na rzecz dbania o rozwój autorskiego oprogramowania, aby móc sprawnie nim zarządzać, rozwijać i dostosowywać pod dyktando wciąż zmieniających się potrzeb klienta, ułatwia budowanie przewag konkurencyjnych oraz sprostanie wyzwaniom determinowanym przez pandemię. 

W nowej rzeczywistości najlepiej odnajdują się te podmioty, które sprawnie operują w zdalnym modelu obsługi klientów oraz potrafią wykorzystać zaawansowane kanały cyfrowe. Pozwala im to osiągać korzystne wskaźniki relacji kosztów do zysku czy rentowności kapitału własnego. Najważniejszy czynnik, który wpływa na satysfakcję konsumentów, wynika natomiast przede wszystkim z doświadczenia samego użytkownika.  
 

Źródło

Skomentuj artykuł: