Rozpoczął się przetarg na prace przygotowawcze dla połączenia drogowego portu w Gdyni z Obwodnicą Trójmiasta w ciągu S6 - nazwanego Drogą Czerwoną. Oczekiwane zamówienie ogłosił wiceminister Marcin Horała. Inwestycja ma poprawić dostępność do portu od strony lądu, a także zwiększyć jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. GDDKiA czeka na oferty do 19 lipca br.
Możliwości Trasy Kwiatkowskiego, łączącej Port Promowy i Kontenerowy z obwodnicą Trójmiasta są ograniczone nośnością. Droga Czerwona ma być częścią większego przedsięwzięcia, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny.
- W ramach CPK przewidziano nie tylko budowę lotniska centralnego dla Polski i naszej części Europy, ale też stworzenie nowoczesnego systemu transportowego, w którego skład wejdą linie kolejowe oraz nowe odcinki dróg, które zapewniają dostęp do bałtyckich portów - wyjaśnił wiceminister funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała.
Od projektantów GDDKiA oczekuje wykonania dokumentacji przygotowawczej do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki. Pierwszy to węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II, drugi: węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia ‘70, a trzeci to węzeł Ofiar Grudnia ‘70 - węzeł Terminal Promowy.
Dla pierwszego z odcinków przyszły wykonawca przygotuje koncepcję programową, dla dwóch pozostałych - studium komunikacyjne, a także wykona badania geologiczne pod przyszłą trasę na odcinku pierwszym.
GDDKiA na oferty czeka do 19 lipca br. Będą one oceniane według kryterium ceny – to 60 proc. oraz kryterium pozacenowego, a więc doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.). Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj.