Pandemia nie zaszkodziła wzrostowi sprzedaży kawy: historia sukcesu

Pandemiczny rok 2020 był bardzo udany dla Coffee Mate Group. Jej roczne obroty wzrosły o 68 proc., a przychody ze sprzedaży aż o 81 proc. względem lat poprzednich. W Polsce marka ta, działająca pod nazwą Przyjaciele Kawy, posiada sklepy stacjonarne i internetowe. Według Aurimasa Vainauskasa, właściciela i menedżera firmy, wpływ na wyniki firmy miały m.in. właściwa komunikacja i nietypowe okoliczności.

Wzrost sprzedaży

Coffee Mate Group prowadzi sprzedaż stacjonarną i internetową w krajach bałtyckich (i nie tylko). W 2020 r. firma sprzedająca kawę, ekspresy i produkty do ich konserwacji stanęła przed wyzwaniem związanym ze wzrostem sprzedaży i obsługą zamówień na niespotykaną dotychczas skalę. 

Według badania „Business Research Center Group” z 2020 r. jest ona liderem na rynku ekspresów do kawy w krajach bałtyckich. W e-sklepie Przyjaciół Kawy dostępnych jest ponad 200 modeli ekspresów, ponad 50 rodzajów kaw i inne produkty. Klienci mają możliwość konsultacji ze specjalistami przez telefon, e-mail, czat na żywo, komunikator lub osobiście. Dobrze rozwinięta obsługa klienta i wielokanałowość przyczyniły się do sukcesu.

Tajemnica sukcesu

Przyjaciele Kawy poświęcają uwagę wysokiej jakości obsługi klienta. Wynikiem tego jest zwiększenie zamówień w e-sklepie o 51 proc. W Polsce najbardziej wzrosła liczba zamówień telefonicznych – aż o 75 proc. Rozbudowany system czatu na żywo umożliwił klientom łatwy kontakt z konsultantem, uzyskanie niezbędnych informacji, a nawet zakup towaru.

Kwarantanna a konsumenci

Szczególnie modne były ekspresy automatyczne, sprzedaż domowych ekspresów do zabudowy wzrosła o 294 proc., a kolbowych o 47 proc. Wzrost sprzedaży ekspresów półautomatycznych oznacza wzrost liczby miłośników małej czarnej korzystających z urządzeń do parzenia, które wymagają wiedzy i umiejętności. – Zwracano większą uwagę na jakość ziaren, ich aromat itd. Klienci częściej pytali o kwestie specjalistyczne – mówi Łukasz Wysocki z Przyjaciół Kawy. 

Według Coffee Mate Group sprzedaż kawy w Polsce w 2020 r. wzrosła o 39 proc. Największy wzrost odnotowano w przypadku kaw ziarnistych (49 proc.), najpopularniejszym wyborem stały się ziarna wysokiej jakości (wzrost o 146 proc.). 

Kawa jako styl życia

Dla Przyjaciół Kawy kawa to więcej niż napój. Specjaliści chętnie więc dzielą się wskazówkami i oto mamy okazję zaprezentować jedną z porad: Jak zrobić pyszną kawę z chemexa?

Mielimy ziarna średnio grubo – dzięki temu kawa będzie bardziej zbalansowana i aromatyczna. Ważna jest proporcja zmielonej kawy. Zaleca się rozpocząć od 15 g kawy i 250 g wody. Po włożeniu papierowego filtra do chemexa warto zwilżyć go gorącą wodą. Nagromadzoną wodę należy wylać, zmieloną kawę wsypać do środka. Wykonujemy parzenie wstępne. Zalewamy powierzchnię kawy niewielką ilością wody i czekamy pół minuty. Potem polewamy kawę równomiernie, okrężnymi ruchami i niewielkim strumieniem po całej powierzchni, utrzymując stały przepływ wody. Woda przelana i gotowe!

Skomentuj artykuł:

N