Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw, którą Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią – wynika z najnowszego badania Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego koncernu z Płocka , które tylko w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 1,4 mld zł.
Według badania IBRiS, 92 proc. ankietowanych i aż 96 proc. aktywnych kierowców oraz tyle samo spośród tych, którzy tankują przynajmniej raz w tygodniu, zna Orlen i utożsamia go z polską marką.
Segment detaliczny to jeden z filarów naszej działalności, który nawet w trudnym czasie pandemii przynosił zyski i korzystnie wpływał na pozycję finansową spółki. Dynamicznie go rozwijamy i to przynosi zakładane efekty. Inwestujemy w naszą sieć, budując nowe obiekty i unowocześniając te, które już istnieją. Robimy to skutecznie, co potwierdzają wyniki badania IBRiS, w których po raz kolejny jesteśmy zdecydowanym liderem
Badanie IBRiS potwierdziło, że Polacy coraz częściej korzystają ze stacji nie tylko jako miejsca do tankowania paliwa. Obecnie pełnią one również rolę kawiarni i restauracji, czy sklepów spożywczych. PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów nie tylko pod względem jakości paliwa i obsługi, lecz także oferty produktowej. Za najlepszą uznało ją 53 proc. ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu.
Przeszło 70 proc. badanych podkreślało, że Orlen to sieć innowacyjna, która rozwija się najszybciej i najbardziej dynamicznie. Przykładem są wdrożone ostatnio nowoczesne rozwiązania, podwyższające standardy obsługi. Na wybranych stacjach koncernu, znajdujących się na trasach popularnych wakacyjnych kierunków, wsparciem dla kierowców są Mobilni Kasjerzy, z których jeden usprawnia tankowanie wyłącznie przy dystrybutorach oznaczonych jako „Szybki Pas”. Umożliwiają one zapłatę tylko za paliwo, a tym samym szybkie zwolnienie dystrybutora kolejnemu kierowcy.
Odwiedzający stacje Orlen mogą korzystać także z aplikacji VITAY z usługą Orlen Pay.
Kolejnym udogodnieniem jest możliwość obustronnego tankowania. Węże przy dystrybutorach zostały dostosowane do tankowania w przypadku, gdy wlew znajduje się po drugiej stronie samochodu. Na blisko 300. stacjach Orlen powstały także Mobilne Kasy przy drzwiach wejściowych do budynków. To tzw. kasy ekspresowe do obsługi klientów zaopatrujących się w paliwo i robiących tylko drobne zakupy w sklepie.