Przyspiesza budowa Rail Baltica w Ełku

W Ełku rozpoczęły się prace przy budowie nowego mostu kolejowego nad rzeką Ełk. Jednocześnie postępują roboty na budowach wiaduktów drogowych i kolejowych. 

Dwupoziomowe skrzyżowania zapewnią bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz usprawnią komunikację w mieście. Inwestycja za 587 mln zł jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” - poinformowało ministerstwo infrastruktury.

Wykonawca prac w Ełku przystępuje do rozbiórki mostu kolejowego nad rzeką Ełk. Stara betonowa konstrukcja będzie demontowana etapami. Roboty zaplanowano w taki sposób, aby na części mostu nadal możliwy był ruch pociągów.

Nowa przeprawa przez rzekę Ełk będzie miała konstrukcję betonową, o rozpiętości 29 m. Na moście zostaną zbudowane nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Nowy obiekt na lata zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów pasażerskich oraz przejazd ciężkich składów towarowych.

Na stacji Ełk postępują prace przy budowie nowego peronu. Wykonawca ułożył już część nowej nawierzchni, ustawiono też pierwsze elementy zadaszenia. Obok peronów trwają też prace przy budowie przejścia pod torami. Jest już widoczna część tunelu oraz schody i szyb windy - dzięki takim rozwiązaniom perony będą dostępne dla wszystkich podróżnych, także tych o ograniczonej mobilności.

Na stacji Ełk Towarowy układane są nowe tory, rozjazdy oraz montowane słupy sieci trakcyjnej. Na przystanku Ełk Szyba Wschód zaplanowano budowę dwóch jednokrawędziowych peronów o długości 200 m. Będą też nowe wygodne dojścia do peronów. Wykonawca ustawił już ścianki jednego z peronów, pojawiły się też konstrukcje wiat. 

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk”. Prace zaplanowano do końca 2023 r. Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) - „Łącząc Europę”.

Skomentuj artykuł: