Święta w Singapurze smakują polską czekoladą

Słodkie produkty z Polski znalazły się w świątecznej ofercie czołowej sieci handlowej w Singapurze. Dzięki współpracy firmy Colian z lokalnym biurem PAIH, słodkości z Polski są dostępne w 50 punktach sprzedaży w całym kraju.

Przeciętny Singapurczyk spożywa blisko 11 kg słodyczy rocznie. Tym samym mieszkańcy azjatyckiego państwa-miasta należą do czołowych konsumentów słodyczy w regionie. - Rynek słodyczy w Singapurze jest rozdrobniony i dość konkurencyjny. Czołowymi dostawcami są międzynarodowe koncerny, ale na sklepowych półkach można znaleźć również lokalne, azjatyckie marki. Czekolada oraz wyroby z czekolady należą do najszybciej rozwijającej się kategorii rynku, przed batonikami zbożowymi i energetycznymi. Zgodnie z prognozami, ich sprzedaż w 2025 roku ma osiągnąć wartość 241 mln USD - wyjaśnia Maja Justyna z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Singapurze. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów. Z pomocy tej korzysta wiele firm, między innymi z branży słodyczy. - Hipermarkety i supermarkety to wiodący kanał dystrybucji wyrobów cukierniczych w Singapurze. Dlatego, kiedy do ZBH Singapur zgłosił się polski producent, eksperci PAIH skontaktowali go z wiodącą siecią na rynku, Cold Storage - wyjaśnia Justyna. Sieć Cold Storage należy do DFI Retail Group - jednego z największych detalistów w Azji. - Grupa oraz jej spółki stowarzyszone prowadzą ponad 10,2 tys. placówek, w tym ponad 6 tys. w Azji Południowo-Wschodniej i zatrudniają blisko 230 tys. osób. DFI Retail Group działa pod wieloma znanymi markami w branży spożywczej, zdrowotnej, kosmetycznej, wyposażenia wnętrz, gastronomicznej i innych sklepów detalicznych. Warto z nią współpracować i właśnie w ten sposób wejść na któryś z azjatyckich rynków - zauważa Maja Justyna. Polska należy do grona największych producentów słodyczy w UE, m.in. za Niemcami, Belgią, Włochami i Francją. Wśród nich jest Colian i marka Goplana, która właśnie weszła do sieci Cold Storage i znalazła się w jej świątecznej ofercie.

W opinii PAIH, Singapur jest rynkiem przyszłościowym o dużym potencjale sprzedażowym. - To szansa na ekspansję naszych brandów w innych krajach azjatyckich oraz bardzo perspektywiczny kierunek eksportowy z najwyższym dochodem per capita wśród krajów z grupy ASEAN, otwartą gospodarką i dobrymi relacjami z UE. Wyroby europejskie są tam postrzegane jako produkty wysokiej jakości. Po przerwie spowodowanej pandemią, wróciliśmy z ofertą na ten rynek i wysłaliśmy pierwszy kontener ciastek Goplana Crunchy - znanych w Polsce jako "Jeżyki". Jednak to dopiero początek - już teraz singapurski klient jest zainteresowany poszerzeniem oferty o inne nasze produkty. Polskie słodycze firmy Colian są atrakcyjne dla zagranicznej branży spożywczej i bardzo nas to cieszy. Współpraca z PAIH okazała się dla naszego biznesu owocna. Dzięki wsparciu singapurskiego oddziału agencji, udało nam się poszerzyć dotarcie aż do 50 lokalnych punktów sprzedaży. Ekspansja, również na rynku azjatyckim, jest dla nas priorytetowa - podkreśla Malwina Przybylska, Senior Key Account Manager Asia & Pacific, Colian.

Źródło

Skomentuj artykuł: