Travatar.ai zmienia możliwości marketingu cyfrowego

Travatar.ai to wielokrotnie wyróżniony startup zajmujący się analizą i wykrywaniem sztucznego ruchu na stronach internetowych (popularnie nazywanym botami). Boty to programy komputerowe, która są dzisiaj wykorzystywane nie tylko jako tzw. chatboty, ale również do wyklikiwania kampanii reklamowych, wykradania danych, czy też szerzenia dezinformacji. Wykorzystując nowoczesną technologię System Travatar jest w stanie odróżnić człowieka od zaawansowanych botów, redukując w ten sposób skalę strat. Według raportów Statista szacuje się, że w 2023 roku firmy stracą 100 mld USD przez oszustwa reklamowe (ad fraud) spowodowane przez szkodliwe boty. Travatar.ai w 2022 roku pozyskał finansowanie od inwestora, wsparte środkami NCBR w ramach programu BRIdge Alfa.

– Pomysł na nasze rozwiązanie powstał z realnej potrzeby. Według szacunków obecnie nawet 42 proc. ruchu na stronach internetowych to ruch sztuczny, a to dopiero początek, gdyż tworzenie „fake” profili i botów wykorzystujących AI na bardzo dużą skalę dopiero się zaczyna. Boty są o wiele bardziej zaawansowane i lepiej imitują zachowanie człowieka niż jeszcze kilka lat temu. Oznacza to, że firmy będą ponosiły coraz większe straty, nawet o tym nie wiedząc – mówi Jakub Kisiel, współzałożyciel i prezes Travatar.

Travatar zmienia możliwości marketingu cyfrowego stosowanego przez różne biznesy w dwóch kluczowych obszarach. Jedną z nich jest ochrona budżetu reklamowego, który wyklikiwany przez boty można odzyskać, a średnio jest to ok. 15%. Tylko w 2022 roku firmy straciły 81 mld USD z powodu oszustw reklamowych i jest to wzrost o ponad 25 proc. w porównaniu do roku 2021. Z kolei w 2023 roku straty te mogą wynieść nawet 100 mld USD. Jest to realny problem, a to tylko część naszego rozwiązania.

– Drugim obszarem jest dostarczenie rzetelnych danych analitycznych, czyli bez danych generowanych przez boty. Dzisiaj większość narzędzi analitycznych dostarcza dane zmieszane, czyli wygenerowane przez człowieka i przez boty, jako ten sam rodzaj ruchu. Travatar to zmienia. Firmy zazwyczaj nie zdają sobie sprawy, że segmentacja ich użytkowników może być błędnie tworzona i realnie nie wiedzą jak tak naprawdę zachowują się ich prawdziwi klienci 

dodaje Jakub Kisiel.

Spółka zakończyła testy i pilotażowe wdrożenia swojego rozwiązania, obecnie oferuje rozwiązanie głównie firmom z sektora ecommerce i agencjom marketingowym. Zespół Travatara składa się z 10 osób, w tym z ekspertów zajmujących się AI oraz sektorem cyberbezpieczeństwa.

– Rozmawiamy już z pierwszymi partnerami o wdrożeniu naszego rozwiązania. Chcemy w tym roku dotrzeć do firm z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Zakładamy, że największe zainteresowanie znajdziemy wśród klientów z branż marketingu oraz sklepów online, e-commerce – dodaje Jakub Kisiel. 

– W 2022 roku pozyskaliśmy finansowanie w ramach rundy pre-seed, a w tym chcemy przeprowadzić rundę seed i pozyskać 5,5 mln zł – zapowiada Jakub Kisiel.

Travatar.ai brał udział w kilku międzynarodowych programach akceleracyjnych i inkubacyjnych, takich jak Startup Wise Guys (CyberTrack), F10.Global, Scale-up Champions (Deep Tech) i New Nordic Leads.
Firma ma za sobą pierwsze pilotaże, a w 2023 roku wychodzi z ofertą do klientów, partnerów i nowych inwestorów.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: