Jak złożyć on-line wniosek o dofinansowanie w programie „Mój prąd”? Instrukcja krok po kroku
Jeszcze niedawno wniosek o dofinansowanie w programie „Mój prąd” można było złożyć na dwa sposoby – oba „tradycyjne”. Pierwszy – to wizyta w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i osobiste złożenie tam papierowej wersji wniosku. Drugi – przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem na adres Funduszu. 21 października uruchomiono możliwość przesłania wniosku przez internet.
- Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. Tylko od dnia jej uruchomienia do końca października z nowej możliwości skorzystało 550 osób. Do dziś do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wpłynęło niemal dwa tysiące elektronicznych wniosków. To świetny wynik - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Pierwszy nabór wniosków o dofinansowanie w programie „Mój prąd” trwa od 30 sierpnia. Łącznie do NFOŚiGW wpłynęło ponad dziewięć tysięcy wniosków. Coraz większa ich część to wnioski złożone elektronicznie (2152 wniosków).
Nabór wniosków w pierwszym naborze trwa do 20 grudnia (lub do wyczerpania alokacji środków). Kolejny nabór planowany od początku 2020 roku.
- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – tłumaczy szef MC.
Od czego zacząć? Od przygotowania elektronicznych wersji niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku. Oto, o jakie dokumenty chodzi:
- kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Pamiętaj też o loginie i haśle do profilu zaufanego (PZ). Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go na stronie www.pz.gov.pl
- Z profilu zaufanego korzysta już niemal 4,5 miliona Polaków. Jego wciąż rosnąca popularność jest najlepszym dowodem na to, że warto go mieć – mówi minister Marek Zagórski.
Elektroniczne wersje dokumentów przygotowane. Co dalej? Pierwszy krok to wizyta na portalu GOV.PL. Będąc tam zaloguj się do panelu Mój GOV i wybierz e-usługę „Skorzystaj z programu Mój prąd”.
Oto kolejne wskazówki:
1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
3. Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
4. Dołącz wymagane załączniki.
5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.
Gotowe!
WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników.
„Mój Prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).
Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie. Przy dostępnym budżecie i założonym poziomie wsparcia może to pozwolić na dofinansowanie nawet 200 tysięcy instalacji, które pozwolą wygenerować nawet 1 TWh zielonej energii.