USA: Bezpłatny 55-calowy telewizor za nieprzerwane reklamy i mniej prywatności

Telly to startup, który chce rozdawać darmowe 55-calowe telewizory. Jest jednak jeden haczyk: drugi ekran przymocowany do telewizora wyświetla non-stop informacje i reklamy oparte na obszernych danych osobowych danego gospodarstwa domowego.

Telewizory, dotowane przez te reklamy, będą wysyłane do klientów z listy oczekujących już tego lata. Telly uruchomił rejestracje dla pierwszych 500 000 swoich telewizorów Smart TV Dual Screen, 55-calowego wyświetlacza z drugim inteligentnym ekranem zintegrowanym przez soundbar.

Podobnie jak w przypadku większości monitorów telewizyjnych, kanały kablowe i strumieniowe nie są dołączone do tej oferty. Niemniej jednak Telly donosi o „przytłaczającym” popycie.

„Kładziemy kres trwającej od dziesięcioleci praktyce podwójnego wykorzystywania konsumenta, w której konsument jest obciążany za telewizor, a następnie producent telewizorów zarabia miliardy dolarów na sprzedaży reklam i danych z tego telewizora, nie zapewniając konsumentowi żadnej korzyści” - powiedział CNN dyrektor Telly Dallas Lawrence. 

Telly opiera się na drugim źródle przychodów oprócz reklam: danych. „Podajesz nam swoje dane demograficzne, swoje psychografie na poziomie indywidualnym i domowym, zanim jeszcze dostaniesz swoje urządzenie, więc wiemy, kim jesteś, wiemy, gdzie mieszkasz, znamy twoje dochody, wiemy, jakim samochodem jeździsz, wiemy, kiedy kończy się twoja dzierżawa” - powiedział „Hollywood Reporter” Ilya Pozin, założyciel i dyrektor generalny Telly.

„Podobnie jak inni producenci telewizji, mamy dane dotyczące oglądalności, ale mamy również dane dotyczące oglądalności w poszczególnych gospodarstwach domowych. Kiedy połączysz te dwie rzeczy, targetowanie jest dosłownie jeden do jednego” - dodaje.

Zgodnie z polityką prywatności firmy, anonimowe zebrane dane obejmują dane kontaktowe, identyfikatory kulturowe lub społeczne, takie jak ulubione drużyny sportowe, adres IP, płeć czy poglądy polityczne. Niektóre dane pochodzą z ankiety, którą użytkownicy wypełniają na temat preferencji i wyborów stylu życia, aby zmaksymalizować personalizację reklam, takich jak zasypywanie użytkowników reklamami restauracji i oferowanie kuponów tym, którzy twierdzą, że dużo jedzą poza domem.

Podczas gdy obszerne gromadzenie danych może być zaskoczeniem, Telly twierdzi, że inteligentne telewizory już to robią z mniejszą przejrzystością - i bez darmowego odbiornika.

„Rzeczywistość jest taka, że jedyną różnicą między danymi, które zbieramy, a tym, co zbiera dziś każdy inny producent telewizorów, jest to, że poprosiliśmy konsumenta z góry, aby je udostępnił, a następnie dajemy im telewizor za darmo w zamian” - podkreśla Lawrence.

Na górze kwadratu z reklamami inteligentny ekran wyświetla informacje, w tym wiadomości, wyniki sportowe czy pogodę.

Telly będzie również zbierać dane na temat oglądalności telewizji, używając czujnika, aby ocenić, ile osób ogląda z kanapy. Te anonimowe dane mają pomóc firmom medialnym lepiej zrozumieć liczbę oglądalności oraz dane demograficzne.

Źródło

Skomentuj artykuł: