Volkswagen przestawia się na elektryki. W ciągu pięciu lat wyda na to 60 miliardów euro

Niemiecki gigant samochodowy oznajmił, że zainwestuje jeszcze więcej pieniędzy, niż planowano pierwotnie, w rozbudowę floty pojazdów elektrycznych. W ciągu następnej dekady VW planuje wprowadzić 75 modeli całkowicie elektrycznych oraz 60 pojazdów hybrydowych.

Volkswagen ogłosił, że zainwestuje 60 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat na produkcję większej liczby pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Suma ta zwiększa fundusze przeznaczone na przestawienie się firmy na samochody z napędem elektrycznym o16 miliardów euro niż wcześniej planowano.

VW „koncentruje nasze inwestycje na przyszłości mobilności” - oznajmił prezes Hans Dieter Pötsch w specjalnym oświadczeniu.

Rada nadzorcza spółki zatwierdziła tę sumę w piątek, informując, że pieniądze zostaną wydane między 2020 a 2024 rokiem.

„W świetle pogarszającej się sytuacji gospodarczej pracujemy również nad zwiększeniem produktywności, wydajności oraz bazy kosztów, aby zapewnić osiągnięcie naszych celów

odał Herbert Diess, dyrektor generalny firmy. Władze koncernu twierdzą, że szczególnie skoncentrują się na planach produkcji pojazdów całkowicie elektrycznych.

Trzy zakłady w Niemczech zostaną w związku z tym „całkowicie przekształcone”, podczas gdy zakłady w Chinach i Stanach Zjednoczonych zostaną „całkowicie lub częściowo przekształcone”.

VW zwiększył również liczbę samochodów elektrycznych, które chce wprowadzić na rynek w ciągu następnej dekady, w tym 75 modeli całkowicie elektrycznych i około 60 pojazdów hybrydowych. Wcześniej firma planowała wprowadzić łącznie 70 nowych modeli hybrydowych i elektrycznych.

Oprócz wprowadzenia nowych modeli, VW poinformował, że zamierza sprzedać 26 milionów pojazdów całkowicie elektrycznych do 2029 roku i około 6 milionów pojazdów hybrydowych. 

Władze firmy mają nadzieję, że przejście na napęd elektryczny pomoże osiągnąć nowe cele UE w zakresie emisji CO2.

Niemiecki gigant samochodowy próbuje poprawić swój wizerunek po tym, jak kilkakrotnie wytoczono mu proces w sprawie tzw. skandalu Dieselgate. W 2015 roku VW przyznał, że nielegalnie wyposażył miliony samochodów z silnikiem Diesla na całym świecie w oprogramowanie, które pomogło samochodom przejść testy emisji pomimo przekroczenia limitów podczas rzeczywistego użytkowania.

Inwestycyjny ruch VW nastąpił po tym, jak konkurencyjny producent samochodów Tesla ogłosił, że zbuduje swoją pierwszą europejską fabrykę w Niemczech.

Źródło
Tagi

Skomentuj artykuł: