W Europie do 2027 będzie korzystało z turystyki kempingowej niemal 34 mln osób

Turystyka kempingowa po chwilowym przestoju w czasie pandemii COVID-19, znowu się rozwija. Statista, niemiecka platforma internetowa, która oferuje statystyki i raporty branżowe szacuje, że w Europie do 2027 roku będzie korzystało z tej formy wypoczynku niemal 34 mln osób, a w tym roku wartość tego rynku wyniesie niemal 5 mld euro. Eksperci AAA AUTO zwrócili uwagę na coraz większe zainteresowanie samochodami używanymi, które są wystarczająco uniwersalne, łącząc codzienne użytkowanie z wyjazdami na kemping.

Wraz z łagodzeniem ograniczeń pandemii COVID-19 zwiększyło się zainteresowanie wyjazdami na kempingi. Jednym z głównych czynników był fakt, że zapewniały one bezpieczny i społecznie zdystansowany sposób na spędzanie wakacji oraz weekendów. Kempingi pozwoliły podróżującym cieszyć się samodzielną przestrzenią życiową, zmniejszając ryzyko narażania się na wirus. 

Samochody, które mają być przeznaczone do użytku codziennego i jednocześnie wozić na kemping, muszą być przede wszystkim wystarczająco pojemne, aby transportować sprzęt kempingowy, mieć przestronne wnętrze dla rodziny z dziećmi, wysoką ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP, ale także służyć jako codzienny transport do pracy i szkoły, a więc muszą być ekonomiczne w użytkowaniu. Połączenie tych wszystkich cech jest możliwe i na rynku wtórnym można znaleźć dużo ofert tego typu aut

powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Samochody rodzinne nadające się na kemping mają różne nadwozia i rozmiary, dlatego dokonując wyboru warto pamiętać o ich zaletach i wadach. SUV-y i minivany są wyposażone w dodatkową przestrzeń i schowki, ale zazwyczaj mają wyższe koszty eksploatacji niż hatchbacki. Hatchbacki za to mają dobry stosunek jakości do ceny i są tanie w eksploatacji, ale może im zabraknąć miejsca na sprzęt outdoorowy. Z kolei kombi oferują dożo miejsca do przechowywania i mają pojemne bagażniki, takie jak SUV-y i MPV, a ich codzienne koszty eksploatacji są zbliżone do hatchbacków. Limuzyny zaś są zwykle większe niż hatchbacki, ale mają mniejsze bagażniki i mniej praktyczne otwory w bagażniku, co utrudnia załadunek i transport sprzętu kempingowego.

Eksperci AAA AUTO wybrali najlepsze samochody rodzinne na kemping, dostępne na rynku wtórnym, które spełniają niezbędne wymagania. Okazuje się, że można wybierać wśród ponad 36 tys. aut. Wśród nich takie modele, jak: Ford Galaxy, Nissan Qashqai, Volvo V60, Land Rover Range Rover, Chrysler Voyager, Nissan X-Trail, Skoda Superb, Peugeot 5008, Ford Tourneo Connect, Subaru Outback, Jeep Renegade, Dacia Jogger.

Obecnie kempingi są zwykle dobrze przygotowane dla wszystkich rodzajów pojazdów, z utwardzonymi zatokami parkingowymi i udogodnieniami. Jeśli jednak ktoś lubi rozbijać namiot w terenie, warto rozważyć opcje auta z napędem na cztery koła. Warto również zwrócić uwagę na takie wyposażenie, jak m.in: gniazda 12V i porty USB do zasilania urządzeń, np. lodówki turystycznej czy oświetlenia namiotu, przestrzeń bagażnika z jak najmniejszą krawędzią, mocowania ISOFIX itp. 

Źródło

Skomentuj artykuł: