Wielka impreza rodzinna lub ważne spotkanie biznesowe tuż, tuż... A wcześniej obowiązkowa wizyta w salonie kosmetycznym. Niestety, nie zawsze makijaż lub fryzura spełnia nasze oczekiwania. Wiele pań (panów zresztą także) poprzestaje na wyrażeniu niezadowolenia, a przecież mamy prawo do rekompensaty. W różnej formie.
Usługi wszelkiego rodzaju to bardzo ważny element naszego codziennego życia. Mechanik naprawi samochód, malarz odświeży mieszkanie, elektronik uruchomi zepsuty sprzęt RTV itp. itd. A z tym tematem ściśle związana jest jakość wykonanej pracy. Czy zawsze jesteśmy zadowoleni z fachowca? Oczywiście, że nie, bo w gronie profesjonalistów ukrywa się cała masa amatorów, zwłaszcza tych dorabiających na telefon.
Pozornie niespodzianki nie powinny nam grozić, gdy korzystamy z branży kosmetycznej, bo fryzjerzy, makijażystki, pedikiurzystki przyjmują w salonach, a rynek (i internet) doskonale weryfikują jakość świadczonych usług. Pomaga też niezawodna w takiej sytuacji poczta pantoflowa. Dzięki temu łatwo można zweryfikować, z kim mamy do czynienia. Bywa jednak – i to dość często, że nasza zaufana fryzjerka ma zajęte wszystkie terminy, a my jesteśmy pod presją czasu. Wtedy podejmujemy ryzyko i idziemy do nieznanego salonu. Co jeśli nie trafimy na mistrza nożyczek, a fryzura jest daleka od oczekiwania?
W sieci jest mnóstwo informacji jak reagować, gdy wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki okazuje się porażką. Od teoretycznych po praktyczne porady, jak ukryć wady spapranej fryzury, gdy rodzinna impreza za kilka godzin.
Jeżeli w twoim odczuciu masz zbyt krótko obcięte włosy, możesz je wydłużyć ulizując je na żelu lub upinając je spinkami, wsuwkami lub opaskami. Chcąc ukryć zbyt wycieniowaną fryzurę, uczesz włosy w półkucyka, a jeśli myślisz, że twoja fryzura wygląda nieatrakcyjnie, postaw na loki. Modelując delikatne fale na włosach nadasz fryzurze bardziej estetyczny, lekko zmierzwiony wygląd
W ramach cyklu poradnikowego serwisu FilaryBiznesu.pl postanowiliśmy wyjaśnić jeden intrygujący wątek. Czy mamy prawo skorzystać z usług innego fryzjera-kosmetyczki, a rachunek przedstawić poprzedniemu i zażądać zwrotu pieniędzy?
Taką usługę można reklamować. Najlepiej zrobić to jak najszybciej i wyznaczyć termin na poprawki. Można żądać niezbędnych poprawek, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny, rabatu…
A kiedy mamy szansę na odzyskanie gotówki?
Zwrotu pieniędzy mamy prawo wymagać wtedy, kiedy wada jest istotna (np. usługa fryzjerska zniszczyła włosy lub zabieg kosmetyczny spowodował chorobę). Dlatego aby uniknąć rozczarowania, lepiej dokładnie omówić z przedsiębiorcą swoje oczekiwania
Jeśli musimy poprawiać zabieg kosmetyczny w innym gabinecie, możemy domagać się zwrotu kosztów. Aby udowodnić szkodę i wystąpić o odszkodowanie, musimy posiadać rachunki. W razie problemów z dochodzeniem swoich roszczeń możemy udać się po bezpłatną pomoc do rzecznika konsumentów