"Złota rączka" w cenie polisy. Jakich usług najczęściej potrzebujemy?

O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy. Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.

Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group podaje, że ten element wchodzi w zakres aż 98% polis. 

Polacy nie tylko mają assistance, ale i z niego korzystają. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
 

- Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać

mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.

W 2020 roku potrzebowaliśmy hydraulików

Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.

Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.
 

W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza.

- Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę
 

dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.

Skomentuj artykuł: