Black Friday. Polacy uwielbiają tak płacić w internecie

Black Friday upłynął w polskim internecie pod znakiem BLIKa. Tę metodę płatności wybrano w 77 proc. transakcji internetowych podczas tegorocznego Czarnego Piątku. To oznacza wzrost o 28 proc. rdr.

Jak wynika z danych zebranych przez operatora płatności internetowych Tpay, w tym roku podczas Black Friday najczęściej wybieraną przez internautów metodą płatności ponownie był BLIK.

"Sfinalizowano z jego udziałem 77 proc. transakcji. Następnie w kolejności znajduje się przelew online (pay-by-link), z którego skorzystało 17 proc. internautów. Podium zamyka płatność kartą stanowiącą 5 proc."

napisano.

Według Tpay, z roku na rok metoda płatności BLIKIEM przybiera na sile. 26 listopada, czyli w Black Friday, odnotowano najwięcej transakcji w całym miesiącu.

"Wówczas ich średnia liczba w stosunku do średniej w całym listopadzie wzrosła w poszczególnych kategoriach: moda i akcesoria o 271 proc. więcej (i wzrost 9 proc. rdr.), AGD/RTV i elektronika o 166 proc. więcej w skali listopada (39 proc. rdr.), w zdrowie i uroda więcej o 91 proc. (w skali roku wzrost o 187 proc.)" - podano.

Jak dodano, podczas tegorocznego Czarnego Piątku, średnia wartość koszyka w kategorii zdrowie i uroda wzrosła o 29 proc. w stosunku do średniej z całego listopada. W branży AGD/RTV i elektronika średnia wartość koszyka podczas zakupów w Black Friday wzrosła o 16 proc. na tle całego miesiąca, a w kategorii moda i akcesoria średni koszyk zakupowy zmniejszył się o 7,5 proc. Na tle ubiegłego roku, dane z tej ostatniej kategorii zakupowej są dość zaskakujące – w tym przypadku w 2020 r. zanotowano wzrost aż o 278 proc. - wskazano.

Według danych operatora zdecydowanie większą liczbę konsumentów przyciągnął Black Friday niż Cyber Monday.

"26 listopada br. sprzedaż wzrosła średnio o 160 proc., zaś 29 listopada o 57 proc. Ponadto, w poniedziałek liczba transakcji była niższa o 40 proc. niż w piątek, a średnia wartość koszyka tego dnia – o 16 proc.

Tpay to produkt Krajowego Integratora Płatności (KIP), który działa na polskim rynku płatności online od ponad 10 lat. KIP ma status krajowej instytucji płatniczej i jest podmiotem regulowanym przez KNF. 

Źródło

Skomentuj artykuł: