Bliżej do zakończenia prac pogłębiających tor wodny w porcie Szczecin-Świnoujście

Zakończyła się modernizacja bazy oznakowania nawigacyjnego w Szczecinie. Był to jeden z elementów realizowanej przez Urząd Morski w Szczecinie modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m. Kontrakt z wykonawcą został podpisany w sierpniu 2019 r., a jego wartość wyniosła ok. 54 mln zł.

- Przebudowa bazy oznakowania nawigacyjnego była elementem szeroko zakrojonej modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin, która była jednym z najbardziej ambitnych zadań zrealizowanych przez polską administrację morską w ostatnich latach - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Urząd Morski w Szczecinie zapewnia bezpieczeństwo żeglugi, oznakowanie nawigacyjne i radionawigację na polskich obszarach morskich. Zadania te są realizowane przez ponad stu pracowników bazy oznakowania nawigacyjnego. W bazie przechowywane są elementy oznakowania nawigacyjnego, sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości technicznej i eksploatacyjnej jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych. Na terenie bazy są również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych. 

W ramach zrealizowanej inwestycji przeprowadzono prace rozbiórkowe, zmodernizowano istniejące obiekty, a także wybudowano nowe, m.in. wiatę na pławy o powierzchni ok. 1700 mkw. i kubaturze ok. 13 tys. m3. Wykonano również remont basenu południowego, w którym stacjonuje część floty UMS.

Cała zabudowa bazy została scalona, powiększono powierzchnie magazynowe i parkingowe oraz przeprowadzono kompleksowe zagospodarowanie terenu. Baza oznakowania nawigacyjnego zajmuje prawie 6,8 ha. Na jej terenie znajdują się budynki biurowe, warsztatowe, magazynowe, hale pław, garaże, trafostacje, parkingi, garaże, zaplecze kontenerowe, place i drogi wewnętrzne oraz baseny dla jednostek pływających.

Skomentuj artykuł: