Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla z unijnym dofinansowaniem

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę o dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Wartość całkowita projektu to 272,4 mln, a wysokość dofinansowania ze środków UE to 207,8 mln zł - poinformowało ministerstwo infrastruktury. 

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla zwiększy komfort podróżowania na dziś mocno obciążonej ruchem trasie prowadzącej w kierunku autostrady A4. Inwestycja ta przyczyni się też do znaczącej poprawy warunków życia mieszkańców miasta

powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla o długości 14,3 km jest realizowana w ciągu drogi krajowej nr 40. Nowa trasa ominie miasto po północnej stronie. W ramach inwestycji powstanie droga klasy GP o przekroju jednojezdniowym z dwoma lub trzema (2+1) pasami ruchu. Wykonawcą zadania jest Strabag Infrastruktura. Zaawansowanie rzeczowe wynosi 18,7 proc. Ukończenie inwestycji jest planowane w II kw. 2022 r.

Efektem budowy obwodnicy będzie poprawa skomunikowania terenów w południowo-zachodniej części kraju, powstanie ponadto bezkolizyjne połączenie drogowe aglomeracji miejskich oraz ośrodków przemysłowych. Dzięki inwestycji nastąpi oddzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego oraz poprawa przepustowości trasy na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Pyskowice. Odsunięcie drogi od zabudowy mieszkalnej zwiększy bezpieczeństwo ruchu. Budowa obwodnicy umożliwi aktywizację gospodarczą terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi, położonych w województwie opolskim i śląskim. 

Skomentuj artykuł: