W dniach restrykcji we Włoszech z powodu epidemii koronawirusa producenci wina, jak inni przedsiębiorcy, starają się ograniczyć swoje straty. Nieoczekiwany sukces odniosła mała piwnica winna koło Pawii: w sześć godzin sprzedała w Internecie 3 tysiące butelek.
Rekord internetowej sprzedaży wina w dniach kryzysu padł w liczącej ponad sto lat firmie w miejscowości Santa Maria della Versa w Lombardii. Wsparcia technicznego, by zapobiec krachowi, udzieliła jej specjalistyczna agencja, a rezultat- jak się podkreśla- przerósł oczekiwania wszystkich.
„To było ogromne zaskoczenie”- przyznali cytowani przez Ansę przedstawiciele rodzinnej firmy, produkującej 200 tysięcy butelek rocznie.
Jak podkreślili, przejście na sprzedaż internetową było planowane , ale nagle przyspieszył ten proces kryzys epidemiczny w kraju. Gdy tylko wina trafiły do sprzedaży w sieci, natychmiast ruszyła lawina zamówień. Takiego zainteresowania nigdy wcześniej tam nie notowano.