Czy Polacy czują się szczęśliwi? Co myślą o obecnej sytuacji socjoekonomicznej? Na co wydają pieniądze? Odpowiedzi na te pytanie przynosi raport firmy Wisdrop.
Wyniki badania pokazały, że pomimo bardzo trudnej globalnej sytuacji związanej z zamknięciem granic i gospodarek na wiele miesięcy, niemal połowa Polaków czuje się szczęśliwa. Respondenci są również optymistycznie nastawieni do przyszłości, co jest szczególnie widoczne wśród młodszych grup.
Twórcy badania poświęcili sporo uwagi motywacjom stojącym za poszczególnymi zachowaniami. Analiza wykazała, że Polacy najczęściej wskazują ekscytację, co jest charakterystyczne dla czasów post-kryzysowych. Można więc wnioskować poczucie, że najgorsze już za nami i możemy znów działać. Jest to szczególnie istotne z perspektywy firm wprowadzających nowe produkty i innowacje na polskim rynku.
Badanie szczegółowo analizuje również aktualny i planowany poziom wydatków w domowych budżetach uwzględniając 14 różnych kategorii zakupowych.