Deweloperzy kuszą w wakacje promocjami

Dane GUS za miniony miesiąc o wynikach budownictwa pokazały, że branża ta stosunkowo dobrze radzi sobie z kryzysem i podobnie jak cała polska gospodarka wraca do normalności. W czerwcu odnotowano nie tylko gwałtowny wzrost aktywności deweloperów ale i ukończono oraz - co jeszcze ważniejsze - rozpoczęto wiele inwestycji infrastrukturalnych. Deweloperzy widzą jednak, że klientów jest nieco mniej, więc nie uciekają od promocji, zwłaszcza że wielu Polaków bardziej dziś mysli o wypoczynku niż o kupowaniu mieszkania.

Proponujemy klientom atrakcyjne programy i promocje przez cały rok. Jest to między innymi korzystna oferta programów wykończeniowych czy bony na zakup materiałów wykończeniowych i dekoracyjnych

mówi w specjalnej sondzie, którą przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl Zbigniew Juroszek, prezes Atal.

Ponadto, prowadzimy specjalne akcje promocyjne oferując upusty cenowe we wszystkich osiedlach. Terminy poszczególnych działań promocyjnych są powiązane głównie z wejściem do sprzedaży poszczególnych projektów, a każda promocja jest dopasowana do inwestycji. Okres wakacyjny jest natomiast czynnikiem mniej istotnymi w kontekście prowadzonych działań marketingowych

zaznacza. 

Ten spokój jest zrozumiały, jeśli zauważymy, że - jak wynika z danych GUS - w czerwcu w porównaniu do maja mieliśmy do czynienia z ponad 50-proc. wzrostem liczby mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia dla deweloperów.

Największym pozytywnym zaskoczeniem jest jednak wzrost o ponad połowę względem maja liczby mieszkań, których budowę deweloperzy rozpoczęli. To najlepszy prognostyk szybkiego powrotu rynku mieszkaniowego do normalności 

zaznacza Bartosz Turek, analityk HRE Investments.

W odróżnieniu od liczby wydanych pozwoleń na budowę, pokazuje on bowiem zazwyczaj faktyczne działania – wejście robotników na plac budowy – a nie tylko wydanie decyzji administracyjnej – jak w przypadku informacji o pozwoleniach na budowę. Ponadto wzrost liczby rozpoczynanych budów wynika często w dużej mierze z faktu, że deweloperzy muszą uzupełnić ofertę mieszkań posiadanych na sprzedaż, co znowu może świadczyć o szybkim wracaniu do normalności

dodaje.

Lipiec i sierpień to jednak zwykle lekki zastój na rynku. Dlatego też Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. nie ukrywa, że wakacyjne promocje wprowadzane są co roku.

Tego lata klienci, którzy kupią mieszkanie o powierzchni powyżej 60 mkw. w warszawskiej, prestiżowej inwestycji Bliska Wola Tower za garaż zapłacą 1 zł. Oferta dotyczy ograniczonej liczby mieszkań. Na podobną promocję mogą liczyć nabywcy, którzy zdecydują się zamieszkać na Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach w jednym z trzech budynków, które oddamy do użytku za kilka miesięcy 

zaznacza.

Mamy także w  ofercie gotowe do zamieszkania lokale w  apartamentowcu Jerozolimskie Invest. Wybrane lokale w tym obiekcie można kupić z rabatem w wysokości 1 tys. zł za mkw

dodaje.

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A. informuje, że na stronach internetowych poszczególnych inwestycji regularnie publikowane są listy mieszkań w promocji.

W cenie obniżonej nawet o 500 zł/mkw., co daje oszczędność w cenie za mieszkanie do 50 tys. zł

wylicza.

Ponadto, w lipcu dla wybranych inwestycji kontynuujemy promocję 3x0, którą wprowadziliśmy w drugim kwartale br. W ramach oferty 3x0 klienci mają możliwość podpisania umowy rezerwacyjnej na 2 tygodnie bez konieczności dokonywania wpłaty oraz bezkosztowego rozwiązania umowy deweloperskiej. Dodatkowo w części naszych projektów oferujemy harmonogram wpłat 20/80. To oznacza, że tylko 20 proc. ceny mieszkania należy wpłacić przy podpisaniu umowy, a 80 proc. dopiero przed odbiorem lokalu

dodaje.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska przyznaje, że w tym roku jej firma postanowiła promocjami zachęcić klientów do zakupu mieszkań w okresie letnim.

W celu wybraliśmy po kilka mieszkań w każdym z naszych projektów i oferujemy je w specjalnych, wakacyjnych cenach

informuje.

Robyg SA. też oferuje klientom specjalne promocje wakacyjne.

Obejmują mikroapartamenty w inwestycji Modern Space w kwocie od 214 tys. zł, gotowe do zamieszkania lokale w City Sfera w cenie od 8,8 tys. zł/mkw. i mieszkania w projekcie Praga Arte w promocji od 8,7 zł/mkw

informuje Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Ponadto, wprowadziliśmy promocję mieszkań na 1 piętrze „Wszystkie mieszkania w jednej cenie!” w inwestycji Mój Ursus, które są do nabycia za 7999 zł/mkw. Dodatkowo, w pierwszym etapie projektu Mój Ursus wszystkie mieszkania objęte są wakacyjną promocją, zarówno cenową, jak i związaną z atrakcyjnym  finansowaniem w systemie 20/80 proc. W promocji są też niemal gotowe mieszkania do odbioru planowanego na ten rok w inwestycji Forum Wola w cenie 8899 zł/mkw

dodaje.

Wielu deweloperów podkreśla, że są otwarci na negocjacje i dbają o to, aby ceny były atrakcyjne, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i inwestycyjnych. 

Jak co roku uwzględniliśmy w promocji wakacyjnej poszczególne mieszkania we wszystkich, naszych osiedlach. Dla zainteresowanych kupnem przygotowaliśmy mieszkania w wyjątkowych cenach, które są odpowiedzią na to, czego poszukują teraz nabywcy. Dużą część wakacyjnej oferty specjalnej stanowią lokale dostępne na parterach, z balkonami, dwu lub trzypokojowe na osiedlach: Mickiewicza, Jaśminowy Mokotów, Holm House i Park Skandynawia

podkreśla Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska.

Niektórzy deweloperzy w ramach wakacyjnej promocji pokrywają klientom koszty aktów notarialnych. 

Źródło

Skomentuj artykuł: