Klienci największego polskiego banku mogą potwierdzać tożsamość mDowodem

Klienci PKO Banku Polskiego podczas wizyty w oddziałach banku mogą już potwierdzać swoje dane przy użyciu mDowodu. Bank wprowadza to rozwiązanie kilka dni przed ustawowym terminem wskazanym na 1. września, kiedy to klienci banków będą mogli posługiwać się mDowodem.

Przy okazji załatwiania spraw bankowych w oddziale klienci nie muszą już potwierdzać swoich danych tradycyjnym dowodem osobistym. Wystarczy, że posiadają w telefonie aplikację mObywatel 2.0, w której dostępny jest mDowód. Mogą nim potwierdzać tożsamość tak samo jak zwykłym dowodem osobistym czy paszportem. Taka możliwość eliminuje ryzyko sytuacji, w której klient zapomina tradycyjnego dokumentu i nie może potwierdzić swojej tożsamości w placówce banku. Teraz wystarczy, że ma go w swoim smartfonie.

- Od kilku lat PKO Bank Polski nadaje ton przemianom technologicznym w sektorze bankowym. Jest prekursorem zmian rewolucjonizujących usługi e-administracji, które z powodzeniem przenosi na grunt cyfrowych innowacji w bankowości. Po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy liderem wprowadzania przyjaznych rozwiązań, które mam nadzieję będą docenione przez rynek, jak i naszych klientów

mówi Dariusz Szwed, wiceprezes PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu

Podczas wizyty w oddziale klient, który będzie chciał potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem aplikacji mObywatel 2.0 zostanie poproszony przez doradcę o zalogowanie się na swoim smartfonie do aplikacji, następnie zeskanowanie kodu QR, który udostępnimy na stanowisku doradcy. Po zeskanowaniu kodu doradca otrzyma w systemie potwierdzenie jego danych, dzięki czemu klient będzie mógł kontynuować obsługę.

Użytkownicy bankowości internetowej, którzy chcą zmienić tradycyjny dowód osobisty przypisany w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji IKO powinni potwierdzić swoje dane mDowodem w oddziale banku.

mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego, a równoważnym dokumentem tożsamości – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Dokument jest ważny tylko w Polsce.
PKO Bank Polski jest liderem zaangażowania banków w budowę e-państwa. Był pierwszym bankiem, który umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, Dobry Start, dostęp do PUE ZUS czy utworzenie Profilu Zaufanego.

Źródło

Skomentuj artykuł: