Gdy w zeszłym roku zamknięto restauracje i kina, sektor muzyczny, wideo i gier komputerowych zanotował ostry wzrost. Według nowych danych Brytyjczycy pozostający w domu wydali w zeszłym roku rekordową kwotę na muzykę, filmy i gry.
Organizacja Entertainment Retailers Association (ERA) poinformowała, że wzrost wydatków na te sektory nastąpił, gdy podczas pandemii ludzie pozostawali w domach na długi czas.
Wydatki detaliczne w tych trzech obszarach wzrosły o 18,3% do rekordowego poziomu 9,3 mld funtów (13 mld USD), co stanowiło wzrost już ósmy rok z rzędu.
- Rynek rozrywki już i tak się rozwijał bez koronawirusa, ale większość sektora rozrywki została zamknięta z powodu blokady. Muzyka, wideo i gry znalazły się we właściwym miejscu we właściwym czasie - stwierdził dyrektor generalny ERA, Kim Bayley.
Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym w 2020 r. było rynek wideo, gdzie sprzedaż wzrosła o 37,7% do 2,9 mld GBP (4,15 mld USD), głównie dzięki rozwojowi usług subskrypcyjnych, takich jak: Netflix, Disney + i Amazon Prime Video.
Gry nadal mają największy udział w sektorze, odpowiadając za 48% łącznej sprzedaży, a za nimi plasują się wideo (35%) i muzyka (17%).
Wydatki na gry wzrosły o 17,7% w porównaniu z 2019 r., podczas gdy wideo wzrosło o 25,6%, a muzyka o 6,8%.
Jednak wideo odnotowało największy spadek sprzedaży „fizycznej”, a wydatki na DVD i Blu-ray spadły o 25,6% do 372,6 mln GBP.
Opierając się na danych z Centrum Przemysłu Rozrywkowego Uniwersytetu Sheffield Hallam, ERA stwierdziła, że wydatki na wypoczynek „w domu” wszelkiego rodzaju wzrosły o 2,3% w 2020 r. Do 77,7 mld funtów (108 mld USD).
Jednocześnie wydatki „poza domem”, w tym posiłki poza domem, imprezy i święta, spadły o 38,6% do 154,1 mld GBP (215 mld USD).