Za drogo w McDonaldzie? Franczyzobiorcy apelują do władz firmy

Joe Erlinger, prezes McDonald's USA, poinformował w odpowiedzi na zarzuty o drożyźnie, że przeciętne danie w McDonald's kosztuje o około 30-40% więcej niż w 2019 roku. Według upublicznionych danych średnia cena posiłku Big Mac wzrosła o 27% w porównaniu z 2019 rokiem, w tym czasie cena średnich frytek wzrosła aż o 44%.

Zdaniem analityków rynku żywności McDonald's nie był odporny na długo oczekiwane spadki liczby konsumentów w restauracjach. Jeden z dyrektorów najwyższego szczebla odważył się publicznie rozważyć zarzuty, że firma za bardzo podniosła ceny. Erlinger, stwierdził że średnia cena pozycji w menu McDonald's wzrosła od 2019 roku o około 40%. 

„Amerykanie w całym kraju podejmują trudne decyzje dotyczące tego, gdzie wydać swoje ciężko zarobione pieniądze” – powiedział Erlinger. „I chociaż ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że nasi fani mają wspaniałe powody, aby nas odwiedzić, jasne jest, że my - wraz z naszymi franczyzobiorcami - musimy pozostać skoncentrowani na wartości i przystępności cenowej”.

Erlinger poinformował, że średnia cena posiłku Big Mac wynosi dziś 9,29 USD, co oznacza wzrost o 27% z 7,29 USD w 2019 roku. Erlinger dodał, że wzrost kosztów jest związany z podobnymi wzrostami kosztów nakładów, takich jak wynagrodzenia załogi i koszty towarów.
„W przypadku marki, która z dumą obsługuje prawie 90% populacji USA każdego roku, czujemy się odpowiedzialni za upewnienie się, że prawdziwe fakty są dostępne” – powiedział Erlinger.

Z najnowszych danych Biura Statystyki Pracy wynika, że ceny konsumpcyjne w ciągu ostatniego roku wzrosły o 3,4%. Eksperci i analitycy rynku ostrzegają, że w odpowiedzi na stale rosnące koszty, niektórzy konsumenci wycofują się z branży restauracyjnej, co nie oszczędziło giganta fast foodów. McDonald's poinformował niedawno, że sprzedaż w jego restauracjach jest niższa od oczekiwań.

Tymczasem niezależna grupa franczyzobiorców McDonald's naciska na to, aby nowa oferta z promocyjną zniżką była zrównoważona dla operatorów, twierdząc, że będzie to wymagało większych inwestycji ze strony firmy, jeśli utrzyma menu dłużej niż przez miesiąc trwania promocji.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: