Marka napojów gazowanych OLIPOP osiąga lepsze wyniki sprzedaży niż Coca-Cola czy Pepsi, a nawet sprzedaje się lepiej niż jajka w niektórych sklepach spożywczych w USA. Producent rozpoczął niedawno współpracę z firmą Mattel, aby stworzyć puszkę „Barbie” z połączeniami smaków brzoskwiń i śmietany.
OLIPOP to „jednorazowy” napój gazowany, który jest stosunkowo nowy na rynku. Ostatnio stał się najlepiej sprzedającą się marką napojów gazowanych nr 1 w wielu znanych sklepach spożywczych w całych Stanach Zjednoczonych.
Naturalnie słodzona marka pop jest na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży od 2023 roku i przyciągnięcia 0,5 miliarda dolarów sprzedaży w 2024 roku.
„To oszałamiające i niesamowite” – twierdzi dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Ben Goodwin w wywiadzie telefonicznym dla FOX Business.
Goodwin oraz inny współzałożyciel firmy, David Lester, nie przewidują spowolnienia w strategii marketingowej, ponieważ ich marka napojów gazowanych planuje przyjąć innowacyjne strategie sprzedaży.
Ostatnio OLIPOP trafił na pierwsze strony amerykańskich gazet, po tym, gdy jego napój opracowany przy współpracy z „Barbie” przebił w sprzedaży jajka.
Mattel, amerykańska międzynarodowa firma produkująca zabawki, nawiązała kontakt z OLIPOP i wprowadziła pomysł współpracy. Różowe puszki, o wielopokoleniowym uroku, „pełne brzoskwiniowej i śmietankowej słodyczy” stały się niemal symbolem firmy.
Już wcześniej, bo w 2022 r. firma wypuściła puszki z kremem bananowym „Minionki”, teraz nowy medialny sojusz zmusił fanów „Barbie” do gromadzenia się w sklepach i kupowania nowego napoju. Goodwin twierdzi, że kupujący mogą spodziewać się nowych smaków zarówno w tym roku, jak i w przyszłym, a także „bardzo fajnych” partnerstw w przyszłości.
Goodwin dodał, że fakt, iż Amerykanie łatwo identyfikują się z napojami gazowanymi, na których się wychowali, miał wpływ na strategie OLIPOP.
Obecnie OLIPOP jest sprzedawany między innymi w Target, Walmart, Publix, Kroger, Whole Foods, Sprouts i Giant Eagle. Goodwin twierdzi, że OLIPOP trafił w czułą strunę systemów szpitalnych, ponieważ instytucje medyczne poszukują zdrowszych alternatyw napojów, które mogą oferować pacjentom i odwiedzającym.
„Nasza formuła bardzo różni się od większości pozostałych formuł w tej kategorii” – przekonuje Goodwin. „Jesteśmy klasyfikowani przez FDA jako doskonałe źródło błonnika, a większość naszych konkurentów nie spełnia tego oznaczenia”. Błonnik roślinny i prebiotyki to tylko kilka składników, które znajdują się w każdej puszce OLIPOP (prebiotyki to rodzaj błonnika, którego organizm ludzki nie jest w stanie strawić. Służą jako pokarm dla dobroczynnych bakterii bytujących w jelicie grubym).
W firmie działa naukowa rada doradcza, w skład której wchodzą lekarze z wielu renomowanych uczelni.
Strategia marketingowa firmy została opracowana z uwagi na bardzo zauważalny spadek spożycia napojów gazowanych szczególnie przez młodszych konsumentów, w tym pokolenie Z, którzy wyraźnie zaznaczyli swoje upodobanie w zdrowszych alternatywach dla żywności i napojów.