GM podobnie jak Ford będzie wykorzystywał sieć ładowania Tesli

General Motors podąży za swym rywalem Ford Motors we współpracy z Teslą, aby wykorzystać północnoamerykańską sieć ładowania i technologie lidera pojazdów elektrycznych. GM, podobnie jak Ford, rozpocznie instalację w swoich pojazdach elektrycznych, od 2025 roku, portu ładowania używanego przez Teslę, znanego jako NACS, zamiast obecnego standardu branżowego CCS.

Zgodnie z zawartą umową pojazdy GM będą mogły uzyskać dostęp do 12 000 szybkich ładowarek za pomocą adaptera i aplikacji do ładowania samochodów elektrycznych, począwszy od przyszłego roku.
Zdaniem analityków rynku aut elektrycznych partnerstwo z dwoma wiodącymi producentami samochodów z Detroit jest główną wygraną Tesli i jej technologii ładowania. Nowa umowa stwarza presję na innych producentów samochodów przy budowie sieci ładowania pojazdów elektrycznych by przyjęli technologię Tesli.

Umowa została ogłoszona przez dyrektor generalną GM Mary Barra i dyrektora generalnego Tesli Elona Muska podczas dyskusji audio na żywo na Twitterze. Poinformowano także, że GM zwiększa produkcję swoich w pełni elektrycznych pojazdów w dążeniu do wielkości sprzedaży na poziomie Tesli w tym segmencie.

Oznacza to również wyraźny zwrot w strategii GM. Kilka tygodni temu, kiedy Ford ogłosił własne partnerstwo z Teslą, GM współpracował z organizacją inżynieryjną SAE International w celu opracowania i udoskonalenia standardu otwartego złącza dla CCS.

Umowa GM-Tesla, podobnie jak Forda, prawdopodobnie będzie korzystna dla obu firm. Oczekuje się, że dostęp do szybkich ładowarek dla klientów GM i Forda zwiększy ponad dwukrotnie wykorzystanie sieci Tesli.
Tesla twierdzi, że ma około 45 000 złączy w 4 947 stacjach Supercharger na całym świecie.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: