Wzrost zaangażowania, poczucia satysfakcji i dumy z pracy w spółce czy zaufania do decyzji podejmowanych przez pracodawcę - takie wyniki przynoszą kolejne ankiety badania opinii pracowników w PGE Energia Ciepła po przejęciu spółki przez Skarb Państwa od francuskich właścicieli. - Cieszy pozytywny trend w opiniach pracowników, bo są oni naszymi najlepszymi ambasadorami na rynku - komentuje Magdalena Wyrzykowska - Glezner, dyrektor Departament Zasobów Ludzkich w spółce.
Każdego roku PGE Energia Ciepła przeprowadza badanie, w którym zatrudnieni wypowiadają się na wiele tematów, dotyczących firmy i swojej pracy. Poprzez wiele szczegółowych pytań, pracodawca stara się poznać zdanie pracowników na wiele różnych zagadnień, co sprzyja prowadzeniu wspólnego dialogu. To narzędzie do pomiaru zaangażowania pracowników, dające obraz atmosfery panującej w firmie. Ostatnia rekordowa frekwencja na poziomie 90 proc. dowodzi, że pracownicy chcą czynnie uczestniczyć w rozwijaniu i doskonaleniu firmy. Ciekawe wyniki przynosi zeszłoroczna edycja badania przedstawiona w tym miesiącu pracownikom przez spółkę.
W 2019 r. zatrudnieni wypełniali ankiety po raz drugi od kiedy polskie aktywa ciepłownicze zostały kupione przez Skarb Państwa od francuskiego EDF. Wtedy też powstała PGE Energia Ciepła – spółka z Grupy Kapitałowej PGE. Otrzymane na początku 2020 roku wyniki badania wykazały wzrost wielu wskaźników. W porównaniu do poprzedniego badania wzrosło m.in. zaufanie do decyzji podejmowanych przez pracodawcę, a także poczucie satysfakcji z pracy. Ogromna większość pracowników jest dumna z pracy w firmie.
Bardzo wysoko ocenione zostały elementy składające się na wizerunek firmy. W opinii pracowników firma to niezawodny producent energii (92 proc. odpowiedzi pozytywnych), która świadczy usługi w sposób konkurencyjny (81 proc.), szanuje środowisko naturalne (90 proc.), dba o swoich klientów (85 proc.), a także prowadzi działania na rzecz społeczności lokalnej (82 proc.).
- Pracownicy są naturalnymi ambasadorami firmy, w której pracują, stąd też tak ważne jest, aby sami dobrze ją oceniali także pod kątem wizerunku rynkowego - mówi dyrektor Magdalena Wyrzykowska - Glezner.
Dodaje, że badanie jest tez doskonałym narzędziem pokazującym obszary, które wymagają dalszego monitorowania, a czasem wdrożenia działań doskonalących. - Nigdy nie jest tak, że nie może być lepiej - tłumaczy dyrektor w PGE EC.
- Szczegółowo analizujemy raporty, które otrzymaliśmy po zeszłorocznym badaniu. W przypadku potrzeby wdrożenia działań doskonalących, będziemy je realizować z myślą o tym, aby zadowolenie i satysfakcja z pracy naszych pracowników dalej rosła - dodaje.