Halloween to największe „żniwa” producentów słodyczy. Amerykanie wydają na nie miliardy

Halloween to najważniejsze święto w roku dla producentów słodyczy. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego przewiduje, że konsumenci wydadzą w tym roku na słodkości na Halloween 3,6 miliarda dolarów.

Cukierek albo psikus

W Halloween w USA dzieci chodzą w przebraniach od domu do domu, prosząc o słodycze lub czasami drobne pieniądze, z pytaniem: „cukierek albo psikus”? Odwiedzany dom musi być udekorowany halloweenowymi ozdobami. W Stanach Zjednoczonych „cukierek albo psikus” jest teraz jedną z głównych tradycji Halloween i ludzie, którzy mają w sąsiedztwie dzieci, przygotowują się do niego, wcześniej kupując słodkości.

Koncerny produkujące słodycze przygotowują się do tego święta w sposób szczególny, gdyż popyt na nie w tym okresie gwałtownie wzrasta. Mars zazwyczaj nie podaje swoich wyników finansowych, ale ujawnił ostatnio prawie 45 miliardów dolarów rocznych przychodów w 2021 roku. Koncern najbardziej znany jest z portfolio słodyczy, które obejmuje: M&M's, Snickers, Three Musketeers i Twix.

Stawka sprzedaży na Halloween jest tak wysoka, że Mars zaczyna planować święto z dwuletnim wyprzedzeniem. To pierwsza - wstępna - faza planowania. Kolejny etap ma miejsce w trzech tygodniach listopada po ostatnim Halloween. Mars po raz kolejny spotyka się ze sprzedawcami detalicznymi, tym razem w celu przeprowadzenia analizy wyników swoich cukierków.

W tym roku Mars ma kilka asów w rękawie, takich jak Skittles Shriekers. Każda torba zawiera klasyczne Skittles z kilkoma kwaśnymi smakami, które wyglądają tak samo jak reszta torby. Firma skłania się również ku zakupom online. W zeszłym roku około jedna trzecia konsumentów kupiła artykuły na Halloween przez internet.

Ale plany Marsa na Halloween zawsze będą obejmować klasyki, takie jak batoniki Snickers, które są drugimi najlepiej sprzedającymi się cukierkami na Halloween, ustępując w USA tylko kubkom Hershey's Reese's. 

Szacuje się, że aż 48% sprzedaży słodyczy na Halloween ma miejsce w ostatnim tygodniu października. Kupujący w ostatniej chwili sprawiają, że producenci i sprzedawcy słodyczy muszą być gotowi na zaspokojenie tego popytu.

Źródło

Skomentuj artykuł: