Nowe trendy w żywności? Ta wystawa je zapowiada

Summer Fancy Foods Show w Nowym Jorku to targi, które zyskały reputację miejsca, w którym można dostrzec kolejne wielkie smaki, potrawy i napoje mające spore szanse zdominować w najbliższym czasie nasze menu, a co za tym idzie półki sklepów spożywczych.

Obecne trendy kulinarne przypominają dietę jaskiniowców: ryby zyskują na popularności jako źródło białka, miód staje się hitem, a dziczyzna wzbogaca deski wędlin. Summer Fancy Food Show, organizowane przez Specialty Food Association, pokazuje przyszłe hity na menu i półkach sklepowych. Ponad 2400 firm zaprezentowało swoje produkty, przyciągając uwagę restauratorów i sprzedawców żywności.
Niektóre z najpopularniejszych produktów w tym roku to:

Miód: Coraz większy nacisk na jego korzyści zdrowotne. Green Bee pokazał miodową sodę, a Owl Creek Organics & Natural Flavors zaprezentował pasty miodowe. Firma Klepper & Klepper używała miodu do aromatyzowania lukrecji.

Konserwy rybne: Dzięki popularności na TikToku, sprzedaż sardynek w puszkach wzrosła. W tym roku konserwy rybne prezentowano na całym parkiecie targów, z większą różnorodnością smaków i bardziej atrakcyjnymi opakowaniami.

Hitem targów były ryby na wynos. Wystawcy zaprezentowali nowe sposoby spożywania ryb w podróży, licząc na zaspokojenie pragnienia konsumentów na wygodne i białkowe posiłki.

Kolejnym przebojem były ulepszone wędliny. Podobnie jak konserwy rybne, deski wędlin zyskały popularność dzięki mediom społecznościowym, gdzie użytkownicy chwalą się wyszukanymi aranżacjami mięs, serów i owoców. Wystawcy eksperymentowali ze smakami, używając nie tylko wieprzowiny. Driftless Provisions oferowało salami z łosia, dziczyzny i żubra, a Fossil Farms z jagnięciny i wołowiny wagyu.
Dużą popularnością cieszyły się także przekąski. Wine Chips i The Drinks Bakery zaprezentowały swoje produkty stworzone do spożywania z określonymi napojami alkoholowymi, idealne do koktajli i wina.

Czy wszystkie z tych trendów przyjmą się w naszych supermarketach nie wiadomo. Jednak wystawcy robią wiele by zaistnieć w świadomości handlowców oraz na naszych talerzach. Ich nowe oferty wyglądają bardzo apetycznie, jednak nie mała część klientów coraz bardziej ostrożne sięga do swych portfeli. Jednak powszechnie wiadomo, że na jedzeniu trudno oszczędzać.

 

Źródło

Skomentuj artykuł: