Jakie było średnie opóźnienie pociągu pasażerskiego?

Średnie opóźnienie pociągu pasażerskiego w drugim kwartale br. wyniosło niespełna osiem minut dla wszystkich uruchomionych pociągów - wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). Dodano, że dla pociągów spóźnionych 6 minut i więcej średnie opóźnienie wyniosło ponad 20 minut.

Jak poinformował urząd, w okresie od kwietnia do końca czerwca 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 91,1 proc. pociągów pasażerskich (przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund).

Dane o drugim kwartale w punktualności pasażerskiej można podzielić na dwa okresy – pierwszy z nich obejmował czas po korekcie rozkładu jazdy w marcu, gdy w kwietniu i maju punktualność pasażerska poprawiła się i czerwiec, kiedy ponownie wynik punktualności dla całego rynku nie przekroczył 90 proc.

zwrócił uwagę cytowany w komunikacie prezes UTK Ignacy Góra

Trwające prace w obszarze warszawskiego węzła kolejowego, a także zdarzenia losowe i pojawiające się problemy z taborem czy zjawiskiem wydłużonego lokowania podróżnych na stacjach linii nr 20 przełożyły się na niższe niż w poprzednich latach wyniki punktualności u przewoźników korzystających z warszawskiego węzła kolejowego

dodał

Jak poinformował UTK, w drugim kwartale 2023 r. odnotowano ponad 333 przypadki opóźnień, których czas przekraczał 120 minut. W tym zestawieniu dominują przyczyny związane z taborem, takie jak naprawa lub wymiana na skutek awarii, czy korzystanie z pomocy innych lokomotyw. W drugiej kolejności to przyczyny związane z wypadkami (samobójstwa i wypadki z udziałem ludzi).

Liczba pociągów pasażerskich uruchomionych przez przewoźników w drugim kwartale 2023 r. przekroczyła 464 tys. oraz blisko 100 tys. pociągów towarowych.

UTK poinformował też, że w drugim kwartale 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 53,6 proc. pociągów towarowych. Średnie opóźnienie pociągu towarowego wyniosło 613 minut.

Źródło

Skomentuj artykuł: