Pasażerowie podróżujący do i przez Niemcy borykają się z dużymi opóźnieniami lub odwołaniem przelotów, spowodowanymi strajkami w transporcie lotniczym. Wczorajszy protest personelu pokładowego Lufthansy trwający od 4:00 do 23:00, spowoduje kolejne trudności w kolejnych dniach. Lotniska w Niemczech zmagają się z poważnymi problemami w zorganizowaniu zastępczych lotów innych linii.
Przewoźnik przewidywał anulowanie około 600 lotów z Frankfurtu, co wpłynie negatywnie na około 70 tysięcy podróżnych. Podobne sytuacje miały miejsce na lotniskach w Hamburgu i Monachium, gdzie również wystąpiły znaczne zakłócenia w ruchu lotniczym.
Oprócz pracowników portu lotniczego, strajkują także pracownicy kolei. Opóźnienia pociągów potrwają do godziny 13:00 w piątek 15 marca. Kolej Niemiecka poinformowała, że w trakcie strajku kursować będzie jedynie 20% pociągów dalekobieżnych a normalny ruch wróci dopiero od soboty.
- Zgodnie z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, każdy pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości do 600 euro, jeśli jego lot został opóźniony z powodu strajku pracowników linii lotniczych. Do jego uzyskania konieczne jest zaistnienie opóźnienie lotu, które wynosić będzie co najmniej 3 godziny lub jego odwołanie mniej niż 14 dni przed planowanym odlotem - mówi CEO AirHelp, Tomasz Pawliszyn.
AirHelp, firma technologiczna z branży podróży, która specjalizuje się w poprawie doświadczenia pasażerów i pomocy pasażerom w przypadku zakłóceń lotu, zauważa znaczący wzrost liczby zgłoszeń od osób dotkniętych odwołanymi lotami i opóźnieniami spowodowanymi strajkami. Pasażerowie są zmuszeni do szukania alternatywnych sposobów podróży lub do zmieniania swoich planów.
Firma pomaga w uzyskaniu odszkodowań za opóźnione, odwołane loty lub overbooking. Zapewnia jasny i przejrzysty proces ubiegania się o odszkodowanie dla tych, którzy nie znają pełni swoich praw lub nie mają czasu ani wiedzy, aby zrobić to samodzielnie. Firma angażuje się także w działania na rzecz poprawy przepisów dotyczących podróży lotniczych, walcząc o bardziej sprawiedliwe traktowanie pasażerów i zabiegając o zmiany na szczeblu międzynarodowym. Wspierają pasażerów, nie tylko poprzez świadczenie usług, ale także poprzez edukację na temat ich praw].
AirHelp została założona w 2013 roku jako start-up i szybko stała się jednym z największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. Pracują w 18 językach i współpracują z zespołem prawników specjalizujących się w prawach pasażerów pomagając w obronie ich interesów na całym świecie. Firma stale inwestuje w rozwój i najnowsze technologie, aby ułatwić proces składania wniosków o odszkodowanie. Ich zespół składa się z różnych specjalistów, w tym obsługi klienta, programistów i analityków, którzy wspólnie pracują nad zapewnieniem wsparcia i pomocy pasażerom linii lotniczych.