Solaris podpisał z niemieckim przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 bezemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów do Essen. Pojazdy wyposażone będą w ogniwa wodorowe generujące energię elektryczną na pokładzie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. Dostawy innowacyjnych pojazdów zaplanowane są na lata 2024 i 2025 i będą to pierwsze Solarisy na ulicach Essen.
Solaris, wiodący europejski producent autobusów wodorowych w Europie podpisał z przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 innowacyjnych autobusów wodorowych do Essen w Niemczech. W ramach zamówienia przewidziano dostawę dziewięciu modeli Urbino 12 hydrogen oraz dziesięciu Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie od tego przewoźnika. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024 i 2025.
"Jesteśmy niezwykle dumni z możliwości dostarczenia Essen najnowocześniejszych wodorowych pojazdów, które nie tylko podniosą komfort podróży pasażerów, ale także będą stanowiły nowy etap w transformacji branży transportowej. Cieszę się, że Ruhrbahn zdecydowało się na ten strategiczny krok dla transformacji branży transportowej i że razem możemy kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość, kładąc nacisk na innowacyjność i ekologię."
– powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing w Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
Zamówione autobusy będą wyposażone w ogniwa wodorowe, generujące energię elektryczną na pokładzie pojazdów. Modele 12-metrowe będą wykorzystywać ogniwo o mocy 70 kW, przegubowce zaś 100 kW. Wszystkie modele będą napędzane centralnymi silnikami elektrycznymi. Urbino hydrogen będą posiadać także baterie Solaris High Power, które mają za zadanie wspieranie ogniwa w czasie wzmożonej aktywności.
Pojazdy będą klimatyzowane za pomocą urządzeń CO2 z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo każdy z Urbino hydrogen będzie oferował pasażerom praktyczne ładowarki USB czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Wzrost poziomu bezpieczeństwa pasażerów i kierowców zapewnią rozwiązania GSR2, między innymi asystent skrętu i asystent hamowania. Przewoźnik zdecydował się ponadto na eSConnect, autorskie narzędzie Solaris, umożliwiające pełny dostęp do danych niezbędnych do oceny wydajności autobusu oraz planowania jego dalszej eksploatacji.
W Europie nieustannie rośnie zainteresowanie technologią wodorową, zwłaszcza w zastosowaniu jej w bezemisyjnym transporcie. Firma Solaris jest dziś największym producentem autobusów na wodór i może pochwalić się portfelem zamówień obejmującym ponad 700 pojazdów, z których 180 już obsługuje europejskie miasta, a 530 ma zaplanowane dostawy na najbliższe miesiące. Niemiecki rynek wykazuje się szczególną aktywnością, inwestując w wyposażanie swoich flot w autobusy zasilane wodorem. Autobusy Urbino hydrogen już kursują w miastach takich jak Kolonia, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurt, Gross-Zimmern, a także w aglomeracji Monachium. Ponadto w realizacji są kolejne kontrakty, obejmujące m.in. Aschaffenburg, Krefeld, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburg i Duisburg.