Należące do Alphabetu firmy Waymo i Uber rozszerzają swoją współpracę i od przyszłego roku zaczną oferować przejazdy bez kierowcy także w Austin i Atlancie. Na początku 2025 roku firma planuje „uruchomić flotę w pełni autonomicznych oraz elektrycznych pojazdów Jaguar I-PACE firmy Waymo, które z czasem wzrosną do setek” – ogłosił gigant przewozów samochodowych.
Oznacza to, że pasażerom, którzy zamówią UberX, Uber Green, Uber Comfort lub Uber Comfort Electric, mogą zostać zaoferowane pojazdy Waymo „w przypadku kwalifikujących się przejazdów”.
Do tej pory Waymo „oferowało w pełni autonomiczne przejazdy dla dziesiątek tysięcy pasażerów w Phoenix” – powiedział dyrektor generalny Ubera, Dara Khosrowshahi.
W 2015 roku Waymo zadebiutowało pierwszą w pełni autonomiczną jazdą po drogach publicznych, a w 2017 roku firma zaprosiła mieszkańców Phoenix do udziału w publicznym teście z udziałem pojazdów autonomicznych.
Jednak wprowadzenie na rynek samochodów bez kierowcy nie było łatwe.
Na początku tego roku National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) rozpoczęła dochodzenie w sprawie firm produkujących samochody autonomiczne Waymo i Zoox za naruszenie przepisów ruchu drogowego i udział w kolizjach.
Tymczasem na początku tego roku GM ogłosił, że planuje zmniejszyć wydatki na Cruise'a o połowę, czyli o około 1 miliard dolarów, po ponownym uruchomieniu jednostki po wypadku w zeszłym roku.
Według analizy zleconej przez GM, za wypadek z października 2023 r., w którym kobieta została potrącona i przeciągnięta kilka metrów przez robotaxi Cruise, odpowiedzialna była seria awarii technicznych. Oznaczało to poważną porażkę dla całej branży pojazdów autonomicznych, ponieważ firma wstrzymała działalność pojazdów bez kierowcy, a kilku dyrektorów zostało zwolnionych.