Dyrektor generalny Forda twierdzi, że pojazdy elektryczne wywołują wśród potencjalnych nabywców „niepokój związany z ładowaniem”. Firma ogłosiła niedawno, że przewiduje w tym roku stratę blisko 4,5 miliarda dolarów w segmencie pojazdów elektrycznych, pomimo zwiększonych przychodów.
Gdzie ładowarki?
„Wchodzimy w masowych konsumentów, którzy mają duży niepokój związany z ładowaniem”
„Oni (konsumenci) nie mają lęku przed zasięgiem, mają lęk przed ładowaniem”
Poza tym na rynku pojazdów elektrycznych zniknęły premie i bonusy ze strony państwa za nabycie takiego auta.
„Niektórzy klienci, którzy mają odpowiedni cykl pracy, są naprawdę zainteresowani, ale premia cenowa, którą widzieliśmy rok temu, nie jest dziś dostępna”
Ford Motor Company ogłosił, że przewiduje się, że w tym roku straci 4,5 miliarda dolarów w segmencie pojazdów elektrycznych, pomimo zwiększonych przychodów. Amerykański dział samochodów elektrycznych, zwany „Ford Model e”, stracił już w tym roku 1,8 miliarda dolarów, według Fortune.
W ubiegłym roku prezydent Joe Biden zaprosił do Białego Domu dyrektorów największych producentów samochodów w kraju, aby omówić swój ambitny program dotyczący pojazdów elektrycznych. W kwietniu tego roku Biały Dom przedstawił swój plan EV Acceleration Challenge w ramach celu prezydenta, aby 50% całej sprzedaży nowych pojazdów było elektryczne do 2030 roku.
Oczekuje się, że Ford będzie produkował 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie do 2024 roku.