Ford stracił fortunę na pojazdach elektrycznych

Dział pojazdów elektrycznych Forda poinformował, że w dziale elektryków sprzedanych w pierwszych trzech miesiącach roku straty wzrosły do 1,3 miliarda dolarów. Ford jako jedyny producent EV odważył się opublikować dane o sprzedaży.

Ford, jak większość producentów samochodów, planuje przejście z tradycyjnych pojazdów napędzanych benzyną na elektryczne. Jest to jednak jedyny tradycyjny producent samochodów, który opublikował wyniki sprzedaży detalicznej pojazdów elektrycznych. Wyniki, które podał w środę, pokazują kolejną oznakę presji na zyski w biznesie EV nie tylko w Fordzie ale i u innych producentach samochodów. 

Jednostka EV, którą Ford nazywa Modelem e, sprzedała się w tym kwartale w liczbie 10 000 pojazdów, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z liczbą sprzedaną rok wcześniej. Przychody firmy spadły o 84% do około 100 milionów dolarów, co Ford przypisał głównie obniżkom cen pojazdów elektrycznych w całej branży. Spowodowało to ogólną stratę 1,3 miliarda dolarów. Jednak pomimo strat w sektorze pojazdów EV, firma nadal wprowadza zmiany i planuje osiągnięcie zysków w tej branży w przyszłości.

Model e nie obsługuje całej sprzedaży pojazdów elektrycznych firmy. Niektóre z nich są również sprzedawane w jednostce Ford Pro, która zajmuje się sprzedażą aut firmom i nabywcom rządowym. Ford podkreślił, że ma duże zapotrzebowanie na sprzedaż pojazdów elektrycznych w tym oddziale, w tym zamówienie na 9250 samochodów dostawczych E-Transit od US Postal Service, które mają zostać dostarczone do końca tego roku, oraz zamówienie na ponad 1000 pickupów F-150 Lightning i SUV-ów Mustang Mach-E od Ecolab, globalnej firmy zajmującej się zrównoważonym rozwojem.

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, zapewnia, że firma wprowadza zmiany w swojej działalności związanej z pojazdami elektrycznymi, a planowana przez firmę następna generacja pojazdów elektrycznych pozwoli jej w najbliższej przyszłości osiągać zyski w tej branży.

Rywal Forda, General Motors, poinformował na początku tego tygodnia, że pozostaje na dobrej drodze, aby jego północnoamerykański biznes EV stał się rentowny w drugiej połowie tego roku, podczas gdy Stellantis, który produkuje samochody osobowe i ciężarowe w Ameryce Północnej pod markami Jeep, Ram, Dodge i Chrysler, poinformował, że jego europejski biznes EV był rentowny już w zeszłym roku.

We wtorek Tesla, największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, poinformowała, że jej skorygowane zyski spadły o 48% w pierwszym kwartale, ponieważ przychody spadły o 9%, po tym, jak odnotowała pierwszy spadek sprzedaży rok do roku od czasu pandemii.

Źródło

Skomentuj artykuł: