Polak online. Coraz więcej spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu

Coraz więcej spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu. To efekt procesu cyfryzacji i wprowadzanych sukcesywnie tzw. e-udogodnień. Przykładem nowoczesnego sposobu komunikowania się z urzędami jest bezpłatna i oficjalna publiczna aplikacja mobilna mObywatel, dzięki której można m. in. potwierdzić swoją tożsamość, prawo do ulg i zniżek, informacje z dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Jak poinformował Marek Zagórski, minister cyfryzacji, obecnie z aplikacji mObywatel, korzysta już 720 tysięcy osób. Z aplikacji można skorzystać m.in. w niektórych hotelach, sklepach, urzędach, ale też w pociągach /PKP Intercity, POLREGIO, Kolejach Mazowieckich, Śląskich i Dolnośląskich. Aplikacja może też być przydatna przy odbiorze przesyłek na poczcie.

Jako klienci możemy wymagać od firm, by honorowały ten legalny i bezpieczny sposób potwierdzania tożsamości. Polacy coraz chętniej korzystają z nowych technologii i oczekują, że będą mogli ich używać wszędzie tam, gdzie to możliwe. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów to najlepsza reklama dla każdej firmy. Dlatego zachęcamy hotele, wypożyczalnie sprzętu, siłownie, baseny, ale i kina czy teatry do korzystania z naszej aplikacji i pochwalenia się tym

 

powiedział Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

Zdalne potwierdzanie tożsamości w relacjach z sektorem komercyjnym i podmiotami administracji publicznej możliwe jest też poprzez usługę mojeID, opracowaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim. Pozwala ona klientowi uwierzytelnić się w portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza jego tożsamość.Potwierdzenie to odbywa się poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot - dostawcę tożsamości, np. bank.

Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia klienta umożliwia zdalne załatwienie formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem. Z mojeID mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego i Banku Pekao S.A. (dostawcy tożsamości) oraz PGNiG Obrót Detaliczny (dostawcy usług komercyjnych). Ostatnio do tego grona dołączyli pacjenci Medicover Polska, który jest pierwszym prywatnym podmiotem z branży medycznej w Polsce oferującym możliwość korzystania z usługi.

Znaczenie usług zdalnych w opiece zdrowotnej systematycznie rośnie i przewidujemy, że w kolejnych latach będzie rozwijać się równie dynamicznie. Telemedycyna, czyli porady medyczne i kontakt z lekarzem za pośrednictwem telefonu, czatu i wideorozmowy już dziś stanowią blisko 40 proc. wszystkich odbywanych u nas wizyt. Mając tę świadomość, jako pierwsza prywatna firma medyczna, zdecydowaliśmy się na wdrożenie usługi mojeID. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci w całej Polsce będą mieli ułatwione korzystanie z naszych usług telemedycznych

poinformował Artur Białkowski, członek zarządu Medicover sp. z o.o.

Usługa mojeID zapewnia komercyjnym operatorom usług medycznych możliwość budowy przewagi konkurencyjnej poprzez usprawnianie obsługi pacjentów i rozwój katalogu usług dostępnych online.

W praktyce, wdrożenie usługi oznacza np. łatwiejszą identyfikację pacjenta, a tym samym przyspiesza proces rejestracji do usług medycznych. Zapewnia także możliwość udostępniania online wrażliwych danych medycznych, np. wyników badań, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

MojeID jest rozwiązaniem znakomicie dopasowanym do potrzeb sektora usług medycznych w Polsce. Dla rozwoju tego segmentu rynku krytyczne są kwestie zagwarantowania bezpieczeństwa i poufności danych, szczególnie w kontekście usług świadczonych online. Mamy pełną świadomość wagi tego zobowiązania

podkreślił Piotr Alicki, prezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej.
Źródło

Skomentuj artykuł: