Pekao udostępnił klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon BLIK - poinformował Polski Standard Płatności. Użytkownicy BLIKA mogą przelewać pieniądze w ten sposób z wykorzystaniem aplikacji mobilnych dziewięciu banków.
"Przelewy na telefon BLIK stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy zrealizowali blisko 11 milionów takich transakcji. Atutem rozwiązania jest przede wszystkim to, że nie trzeba znać numeru konta odbiorcy przelewu, a pieniądze docierają do odbiorcy, nawet jeśli korzysta z usług innego banku, który udostępnia tę funkcję" - napisała w komunikacie spółka Polski Standard Płatności (PSP), która odpowiada za rozwój systemu BLIK.
Bank Pekao dołączył do systemu BLIK w czerwcu 2018 roku, umożliwia on z wykorzystaniem BLIKA płacenie w sklepach internetowych i stacjonarnych, a także wpłacanie i wypłacanie pieniędzy z bankomatów.
Razem z Pekao, w sumie dziewięć banków oferuje wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Są nimi: Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim i Santander Banku.
Aby korzystać z przelewów na numer telefonu BLIK, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja taka trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Jak wyjaśniono w komunikacie, po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać "Przelew na telefon BLIK", następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik, wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu BLIK. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu należy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej.
"W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku Polacy zrealizowali 146 mln transakcji BLIKIEM, to więcej niż przez pierwsze cztery lata funkcjonowania systemu" - czytamy.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.