Sztuczna inteligencja jest już obecnie na wyciągnięcie ręki, także poza domem. Może pojawić się nawet w pobliskim sklepie spożywczym w którym robisz zakupy. Instacart, firma dostarczająca artykuły spożywcze, łączy siły ze sprzedawcami detalicznymi w USA, aby wdrożyć swoje zupełnie nowe inteligentne wózki na zakupy.
Wózki umożliwiają kupującym skanowanie produktów bezpośrednio w koszyku, ważenie produktów i śledzenie całkowitego kosztu w czasie rzeczywistym. Klienci mogą również korzystać ze swoich kont lojalnościowych w koszykach, co daje im dostęp do promocji i oszczędności podczas zakupów.
- Zdecydowana większość kupujących robi zakupy z ograniczonym budżetem – powiedział FOX Business David McIntosh, wiceprezes Instacart i dyrektor generalny połączonych sklepów. - Nikt nie chce dostać się do kasy i odłożyć produktów z powodu przekroczenia budżetu.
Kupujący się z tym zgadzają. Twierdzą, że w przeważającej mierze ich ulubioną funkcją wózków jest wyświetlanie bieżącej sumy produktów w koszyku.
Wózki są zasilane przez Caper AI, którą Instacart nabył w 2021 roku za 350 milionów dolarów. McIntosh powiedział, że wózki wykorzystują technologię sztucznej inteligencji do zaawansowanego rozpoznawania, skanowania i ważenia przedmiotów.
Celem jest zwiększona personalizacja. Firma przewiduje, że pewnego dnia koszyki będą rozpoznawać nawyki zakupowe i polecać produkty lub przepisy w oparciu o preferencje lub ograniczenia dietetyczne.
Instacart nie jest osamotniony w rozwoju i wdrażaniu inteligentnego koszyka na zakupy. Stacjonarne sklepy spożywcze, które nadal mają dominujący udział w rynku w branży, stoją w obliczu większej konkurencji ze strony firm dostawczych i internetowych. W odpowiedzi firmy starają się zintegrować elementy cyfrowe z doświadczeniem zakupowym.
Wózki Instacart są dostępne lub będą dostępne w nadchodzących miesiącach w wybranych amerykańskich sklepach Kroger, Schnucks, Sobeys, ShopRite, Fairway Market, Bristol i Geissler's.