Vodafone tworzy centralną bazę danych, która w połączeniu z najnowocześniejszą technologią teleinformatyczną pozwoli na natychmiastową dostępność wysoce spersonalizowanych danych. Konsument zyska dostęp do szeregu nowych, specjalnie dla niego dopasowanych usług, a operator dostęp do ogromu niezwykle cennych informacji o zachowaniach swoich klientów. Przy projekcie Vodafone współpracuje z Google Cloud. - Budujemy potężny fundament dla cyfrowej przyszłości – mówią w Vodafone
Vodafone buduje potężny fundament dla cyfrowej przyszłości. Dysponujemy ogromną ilością danych, które po bezpiecznym przetworzeniu, udostępnieniu wszędzie tam, gdzie działamy i przy wykorzystaniu zasobów Vodafone i wiedzy inżynierskiej Google Cloud, znacząco ulepszą nasze usługi, które dostarczymy klientom i administracji państwowej, w społeczeństwach gdzie funkcjonują i pracują
W ramach rozszerzenia istniejącej współpracy, Vodafone i Google Cloud wspólnie zbudują nową, zintegrowaną platformę danych z dodatkową możliwością przetwarzania i przenoszenia ogromnych ilości globalnych danych z wielu systemów do chmury. Platforma o nazwie “Nucleus” będzie wyposażona w nowy system obsługujący dane wykorzystywane we wszystkich działach Vodafone, aby firma mogła szybciej oferować nowe, spersonalizowane produkty i usługi klientom na wielu rynkach. System o nazwie “Dynamo” umożliwi Vodafone oferowanie nowych usług łączności dla domów i firm poprzez udostępnianie inteligentnych funkcji sieciowych, takich jak np. natychmiastowe zwiększenie prędkości łącza szerokopasmowego.
Platforma Nucleus i system Dynamo są pierwszymi takimi produktami w branży, które są tworzone samodzielnie, przez zespoły ekspertów Vodafone i Google Cloud. Są zdolne do przetwarzania około 50 terabajtów danych dziennie, co odpowiada 25 000 godzinom filmu w jakości HD. Przy projekcie współpracuje ok. 1000 pracowników obu firm z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Vodafone zidentyfikował już ponad 700 potencjalnych zastosowań tych rozwiązań, takich jak zdolność do szybszego dostarczania nowych produktów i usług na rynkach, na których działa firma, a także wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych, redukcja kosztów oraz uproszczenie i scentralizowanie operacji. Spółki Vodafone w wielu krajach znacznie szybciej i łatwiej uzyskają dostęp do analityki danych, informacji biznesowych i możliwości, jakie daje uczenie maszynowe.
Dzięki dostępowi do bardziej szczegółowych informacji i analiz opartych na danych, Vodafone wzbogaci doświadczenia swoich klientów na całym świecie. Kluczowe korzyści to m. in.:
- Wzbogacenie oferty usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych Vodafone oraz usług łączności poprzez natychmiastową dostępność wysoce spersonalizowanych bonusów, treści i aplikacji. Na przykład konsument może otrzymać natychmiastowe zwiększenie prędkości łącza szerokopasmowego w oparciu o indywidualne potrzeby.
- Zwiększenie liczby inteligentnych usług sieciowych w oparciu o Google Cloud z ośmiu rynków do wszystkich, na których operuje Vodafone. Dzięki temu firma może dokładnie dopasować poziom rozwoju sieci do zapotrzebowania konsumentów, zwiększyć jej przepustowość w krytycznych momentach oraz wykorzystać uczenie maszynowe do przewidywania, wykrywania i rozwiązywania problemów, jeszcze zanim dotkną one klientów.
- Umożliwienie współpracy naukowcom zajmującym się data science w 11 krajach w zakresie kluczowych kwestii związanych ze zdrowiem i środowiskiem, przy użyciu zautomatyzowanych narzędzi uczenia maszynowego. Vodafone już teraz, na prośbę rządów i organizacji pomocowych, pomaga im w dostarczaniu bezpiecznych, anonimowych i zagregowanych danych na temat przemieszczania się w celu walki z COVID-19 - a partnerstwo z Google w jeszcze szerszym zakresie umożliwi Vodafone dostarczanie pogłębionych analiz, zgodnych z lokalnymi przepisami i regulacjami, zapobiegając rozprzestrzenianiu się epidemii dzięki inteligentnej, coraz szerzej wykorzystywanej analityce.
- Dostarczenie tzw. cyfrowego bliźniaka (digital twin) - kompleksowej, cyfrowej repliki wielu wewnętrznych funkcji wsparcia Vodafone przy użyciu sztucznej inteligencji i zaawansowanej analityki. Przyspiesza on czas reakcji na zapytania i umożliwia przewidywanie zapotrzebowania w modelach analitycznych Google Cloud. System będzie również wspierał cyfrowego bliźniaka rozległej infrastruktury cyfrowej Vodafone na całym świecie.
- Ponadto Vodafone przeniesie całe swoje środowisko SAP do Google Cloud, w tym dokona migracji podstawowych zadań SAP i kluczowych korporacyjnych modułów SAP, takich jak SAP Central Finance.
Firmy telekomunikacyjne w coraz większym stopniu różnicują doświadczenia klientów dzięki wykorzystaniu danych i analityki, co nigdy nie było tak ważne jak teraz, w czasie pandemii. Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Vodafone na globalnego strategicznego partnera w zakresie chmury dla analityki danych i SAP oraz że będziemy wspólnie pracować nad innowacjami w nowych produktach, co przyspieszy cyfrową transformację branży