81 proc. klientów centrów handlowych po ich ponownym otwarciu czuje się w nich bezpiecznie - wynika z badania „Powrót Polaków do zakupów po epidemii”, przeprowadzonego przez Polską Radę Centrów Handlowych i agencję badawczą Inquiry.
Jak zaznaczyła Rada, w pierwszej fali badania „Powrót do zakupów po epidemii: Tracking postaw Polaków”, zrealizowanej w dniach 11-15 maja, 64 proc. badanych poszło do centrum handlowego po konkretne zakupy, a 31 proc., aby sprawdzić ofertę w sklepach lub w poszukiwaniu ciekawych promocji.
- Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry pokazują, że klienci chętnie wrócili do centrów handlowych po 4 maja. Co nas cieszy, aż 81 proc. respondentów czuło się podczas robienia zakupów bezpiecznie. Oznacza to, że obiekty handlowe zostały dobrze przygotowane do przyjęcia klientów
Rada poinformowała, że ogólnopolskie badanie zostało zaplanowane na osiem cotygodniowych fal i każdorazowo będzie ono przeprowadzone na próbie 500 osób. Według PRCH, badanie pozwoli analizować bieżące zmiany zachowań klientów obiektów handlowych między innymi w takich obszarach jak: decyzje zakupowe, opinie o wizytach w centrach handlowych czy też obawy z nimi związane.
Jak podkreśliła prezes Inquiry Agnieszka Górnicka, po pierwszej fali badania wiadomo już, że respondenci najbardziej tęsknili za wizytą u fryzjera i kosmetyczki, na co wskazało po 68 proc. badanych. Po 38 proc. wskazało z kolei na dostęp do gastronomii i rozrywki.
- Jesteśmy przekonani, że wraz z kolejnym znoszeniem obostrzeń i otwieraniu kolejnych przestrzeni w obiektach, potrzeby klientów będą się zmieniać – oceniła Górnicka.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.