Koronawirus: specjalne rozwiązania w sklepach Biedronki

Biedronka, która ma ponad 3 tys. sklepów, w związku z aktualną sytuacją zagrożenia koronawirusem, wprowadza w swoich sklepach specjalne rozwiązania, które obejmą m.in. skrócenie godzin pracy, limity osób na terenie placówek, rotacyjny tryb pracy, czy możliwość zwolnienia z świadczenia pracy zatrudnionych powyżej 60 roku życia - poinformowała Biedronka w komunikacie prasowym.

W komunikacie podano, że Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00, a zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do 23 marca.

Poza tym, w sklepach stopniowo będą wprowadzane nawilżane chusteczki przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia.

Biedronka wprowadza także pracę rotacyjną w sklepach - pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu.

"Sieć wprowadza także możliwość zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy tych zatrudnionych, którzy ukończyli 60 lat. Dzieje się tak, ponieważ zgodnie z doniesieniami służb medycznych znajdują się oni w grupie podwyższonego ryzyka. Pracownikom tym pensje będą wypłacane w normalnym wymiarze" - napisano.

"Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka Paweł Stolecki.

W celu ułatwienia zachowania odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas, a pracownicy ochrony będą dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.

Biedronka podała, że już teraz na tablicach informacyjnych znajdują się plakaty przygotowane przez PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa, a wskazówki są przekazywane również za pomocą systemu głosowego w sklepach.

"W placówkach sieci pojawiły się też komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa. Sieć namawia też kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz w przypadku kart lojalnościowych Moja Biedronka do podawaniu numer telefonu – ustnie lub pokazując na kartce – kasjerowi" - napisano w komunikacie.

Pracownicy Biedronki mają dostęp do żeli dezynfekujących oraz certyfikowanych mydeł mających właściwości dezynfekujące, a sieć zamierza ponadto udostępnić kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki.

"Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań" - dodano.

Źródło

Skomentuj artykuł: