Kto sprzedaje coraz więcej online? Sklepy... spożywcze

Niemal 20 tys. polskich przedsiębiorców poszerzyło działalność o sprzedaż online od początku roku. Spośród 120 tys. firm, które w ubiegłym roku poszerzyły swoją działalność o handel internetowy, największą grupę stanowią sklepy spożywcze. 

Tylko od początku 2022 r. zrobiło tak już prawie 20 tys. Zniesienie obostrzeń związanych z pandemią skłoniło część konsumentów do powrotu do częstszych zakupów stacjonarnych, ale sumarycznie sprzedaż detaliczna online w dalszym ciągu rośnie - w cenach bieżących w kwietniu 2022 r. była o 33,4 proc. wyższa niż w kwietniu 2021 r.,  jak wynika z analizy KRS   przeprowadzonej na początku czerwca przez wywiadownię gospodarczą Dun&Bradstreet. 

Między 2018 a 2021 r. na ten ruch zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw, z czego niemal   120 tys. w 2021 r. Firm, które od początku sprzedaż przez internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie w Polsce ok. 53 tys. Ogólna liczba polskich przedsiębiorców prowadzących handel w internecie przekracza 250 tys.   

Spośród 120 tys. firm, które w ubiegłym roku poszerzyły swoją działalność o sprzedaż online, największą grupę stanowią sklepy spożywcze. Według danych Gemius zakupy spożywcze przez internet robi 35 proc. internautów, a ponad połowa z nich zaczęła w ciągu ostatnich dwóch lat.

Najszybciej sklepów internetowych przybywa na Podlasiu. 

Te dane pokazują, jak wiele firm jest świadomych oczekiwań konsumentów i tego, jak kształtuje się rynek. Przedsiębiorcy, którzy uważnie obserwują trendy i wykorzystują je do budowania swojej konkurencyjności, już na starcie wygrywają z tymi, którzy ociągają się w transformacji cyfrowej.

- Według danych Gemius zakupy online robiło już 77 proc. polskich internautów, w dodatku na rynku funkcjonuje coraz więcej młodych ludzi z tzw. generacji Z, którzy kontakt z internetem mają od dzieciństwa. Całkowite zniesienie obostrzeń pandemicznych zapewne skłoniło część konsumentów do powrotu do zakupów stacjonarnych, jednak pomimo niewielkiego spadku udziału sprzedaży przez internet sumarycznie sprzedaż detaliczna online w dalszym ciągu rośnie - w cenach bieżących w kwietniu 2022 r. była o 33,4 proc. wyższa niż  w  kwietniu 2021 r.

- mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio.
Źródło

Skomentuj artykuł: